تیم ملی والیبال ایران قهرمان جهان لهستان را نیز به زانو درآورد

به گزارش گروه ورزش پایگاه خبری البرز گلستان تیم ملی والیبال که در هفته چهارم لیگ جهانی در شهر چنستوهوا لهستان در دو مسابقه متوالی مغلوب لهستان شده بود، در سومین رویارویی با این تیم این بار در تهران موفق به شکست سه بر دو لهستان شد تا یکی از ناکامی های خود را جبران کرده باشد.

تیم ملی والیبال ایران در ست های نخست و چهارم این مسابقه ۲۵ بر ۲۱ و ۲۵ بر ۱۶ به پیروزی رسید اما در ست های دوم و سوم با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۱ مغلوب لهستان شد.

ملی پوشان والیبال کشورمان در ست پنجم ۱۵ بر ۱۱ به پیروزی رسیدند تا سه بر دو لهستان از پیش رو برداشته باشند.

اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران برای شروع این مسابقه از ترکیب شهرام محمودی، میلاد عبادی پور، سعید معروف، محمد موسوی، عادل غلامی، مجتبی میرزاجانپور و مهدی مرندی ترکیب دو بازی مقابل آمریکا استفاده کرد.

استفان آنتیگا نیز از پیوتر نواکوفسکی، یاکوب یَرُش، گیژِگُش وُماچ، میخائیل کوبیاک ماتئوش میکا، ماتئوش بیئِنیئِک و پاوِل زاتُرسکی به عنوان بازیکنان آغاز کننده این مسابقه استفاده کرد.

در ست نخست امتیاز اول به ایران رسید و رقابت دو تیم به صورت مساوی پیش تا وقت استراحت سرویس دو تیم به تور برخورد کرد و رد نشد. در امتیاز ۱۱ بر ۷ به سود ایران سرمربی لهستان وقت استراحت درخواست کرد که فاصله امتیازها بیشتر نشود. وقت استراحت فنی دوم نیز ۱۶ بر ۱۳ به ایران رسید. در امتیاز ۱۹ بر ۱۸ به سود ایران مجتبی میرزاجانپور به علت ضعف بدنی دیگر نتوانست در زمین بماند و فرهاد قائمی جایگزین این بازیکن شد. همچنین مهدی مهدوی به مسابقه رفت. کسب دو امتیاز متوالی سرمربی لهستان را وادار به گرفتن وقت استراح کرد. در امتیاز ۲۱ بر ۱۹ کواچ درخواست وقت استراحت کرد که داور اول دیر اشاره داور دوم را دید و سرویس لهستان زده شد. سپس داور بازی را نگه داشت.

در امتیاز ۲۳ بر ۱۹ که رای داور به سود ایران شد، سرمربی لهستان به داور دوم اعتراض کرد اما درخواست ویدیو چک نکرد. در امتیاز بعدی بازیکن شماره ۱۳ لهستان اعتراض شدیدی به داور اول بحرینی این مسابقه کرد. در نهایت این ست ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران تمام شد.

در ست نخست تیم ایران و لهستان ۱۰ امتیاز از حمله به دست آوردند، لهستان در دفاع موفق تر بود و سه امتیاز به دست آورد و ایران یک امتیاز، در مقابل تیم ایران سه امتیاز سرویس به دست آورد و لهستان در این تکنیک امتیاز کسب نکرد. تیم ایران ۱۱ امتیاز از اشتباهات بازیکنان لهستان در این ست به دست آورد و ملی پوشان ایران ۸ امتیاز نیز به تیم میهمان بر اثر اشتباهات خود هدیه کردند.

در ست دوم لهستان بهتر ظاهر شد و اختلاف امتیاز خود با ایران را به سه رساند (۶ بر ۳). وقت استراحت اول ۸ بر ۶ به سود لهستان پایان یافت تا ملی پوشان لهستان کمی از جو سنگین سالن ۱۲ هزار نفری رهایی یابند. در امتیاز ۸ دو تیم برابر شدند. در امتیازهای ۹ تا ۱۵ نیز دو تیم مساوی پیش رفتند تا وقت استراحت فنی دوم ۱۶ بر ۱۵ به لهستان برسد. در امتیاز ۱۷ ایران و لهستان دو باره مساوی شدند. دفاع عادل غلامی امتیاز ۱۸ را برای ایران به رامغان آورد تا آنتیگا وقت استراحت برای لهستان درخواست کند. امیدوار حاتمی رییس کمیته داوران فدراسیون والیبال ایران که در کنار ناظر این مسابقه نشسته بود، نکته ای را به کادر فنی لهستان گفت که آنان در برابر این نکته واکنش شدیدی نشان دادند. در امتیاز ۱۹ بر ۱۸ به سود لهستان کواچ وقت استراحت درخواست کرد. امتیاز بیستم با سرویس عالی عبادی پور برای ایران به دست آمد. در امتیاز ۲۱ بر ۲۱ کواچ درخواست ویدیو چک کرد اما رای داور تغییری نکرد.

ست دوم رقابت دو تیم بسیار نزدیک بود و بازیکنان ایران اشتباهاتی نیز داشتند، در امتیاز ۲۴ بر ۲۳ به سود لهستان کواچ درخواست وقت استراحت کرد تا بتواند نتیجه را به سود ایران تغییر دهد که نشد و لهستان ۲۵ بر ۲۳ به پیروزی رسید تا تیم ایران نخستین ست بازی های خانگی را در هشتیمین ست دور برگشت واگذار کرده باشد. در پایان این ست دو تیم برای دقیقه استراحت به رختکن رفتند.

در مجموع دو ست اول و دوم تیم لهستان در حمله بهتر ظاهر شد و ۲۷ امتیاز در مقابل ۲۱ امتیاز ایران به دست آورد. دو تیم در دفاع ۶ امتیاز به دست آوردند و مساوی بودند اما در سرویس ایران چهار امتیاز کسب کرده بود. اشتباهات بازیکنان در دو ست ۱۷ امتیاز برای ایران داشت و ۱۳ امتیاز برای لهستان.

ست سوم با کسب امتیاز از سوی لهستان شروع شد. رقابت دو تیم نزدیک پیش رفت اما ایران همچنان از میهمان خود عقب بود تا وقت استراحت فنی نخست ۸ بر ۵ به لهستان برسد. در امتیاز نهم دو تیم ایران و لهستان برابر شدند. ایران ۱۱ بر ۹ پیش افتاد تا سرمربی لهستان وقت استراحت درخواست کند. در امتیاز ۱۲ بار دیگر دو تیم برابر شدند. وقت استراحت دوم فنی نیز ۱۶ بر ۱۴ به لهستان رسید.

در ادامه این ست سرویس لهستان به اوت رفت اما آنتیگا درخواست ویدیو چک کرد که رای داور دو باره تایید شد. در ست سوم بازیکنان لهستان سرویس های قدرتمند را در دستور کار داشتند به گونه ای که دریافت ایران با مشکل جدی روبرو شده بود. در امتیاز ۱۹ بر ۱۶ کواچ درخواست استراحت کرد که فاصله امتیاز دو تیم بیشتر نشود.

کواچ بار دیگر در امتیاز ۲۳ بر ۱۹ به سود لهستان وقت استراحت گرفت اما در نهایت تیم ایران این ست را ۲۵ بر ۲۱به لهستان واگذار کرد تا نخستین امتیاز خانگی را نیز به لهستان قهرمان جهان در سال ۲۰۱۴ داده باشد.

در ست چهارم نخستین امتیاز به لهستان رسید. اما در ادامه بازیکنان ایران موفق به کسب چند امتیاز از قهرمان جهان شدند تا وقت استراحت اول ۸ بر ۴ به سود ایران شود. در ادامه مسابقه چهار سرویس دو تیم به تور برخورد کرد. آنتیگا درخواست ویدیو چک کرد که رای داور مبنی بر امتیاز ایران تایید شد. دفاع غلامی امتیاز ۱۳ را برای ایران به ارمغان آورد. وقت استراحت فنی دوم ۱۶ بر ۱۲ به ایران رسید. بازی خود بازیکنان ایران با کسب سه امتیاز دیگر ادامه یافت تا سرمربی لهستان وقت استراحت درخواست کند.

در امتیاز ۲۳ بر ۱۵ داور رای به سود لهستان داد که کواچ درخواست ویدیو چک کرد و بعد از بررسی داور رای به برگزاری دو باره سرویس داد. در نهایت ست چهارم ۲۵ بر ۱۶ به سود ایران تمام شد تا دو تیم دو بر دو در ست شماری مساوی شوند و کار به ست حساس پنجم کشیده شود.

تیم ملی والیبال ایران در ست پنجم نیز ۱۵ بر ۱۱به پیروزی رسید تا دو امتیاز شیرین این مسابقه را از آن خود کند.

شانریت دبیرکل کنفدراسیون والیبال آسیا به عنوان ناظر و نماینده ویژه فدراسیون جهانی والیبال نظارت بر این دیدار را بر عهده داشت.

جعفر علی از بحرین و اندرسون کاکادور از برزیل نیز به ترتیب به عنوان داور اول و دوم قضاوت این مسابقه را بر عهده داشتند. داورانی که در حد و اندازه این مسابقه حساس و مهم نبودند و در ست پنجم کاملا کنترل مسابقه را از دست داده بودند.

علیرضا قریب داور بین المللی کشورمان نیز داور ذخیره این مسابقه بود.

بازیکنان تیم ملی والیبال ایران در ابتدای این مسابقه تعدادی توپ را بین تماشاگران پرتاب کردند.

سه معاون وزیر ورزش و جوانان، هدایتی و بسیاری از هنرمندان و ورزشکاران کشور از جمله تماشاگران این مسابقه بودند.

هنرمندان حاضر در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی همراهی خوبی با تماشاگران در تشویق تیم ایران داشتند.

تیم ملی والیبال ایران با این پیروزی ۱۵ امتیاز شد و همچنان در رتبه سوم جدول گروه B سطح یک باقی ماند. لهستان نیز ۱۷ امتیازی شد و جایگاه دوم خود را حفظ کرد.

تیم ملی والیبال آمریکا با پیروزی سه بر صفر مقابل روسیه در این هفته ۲۰ امتیاز شد و در جدول باقی ماند و روسیه با دو امتیاز جایگاه چهارم را در اختیار دارد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۵ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸ ب.ظ

دیدگاه