بابایی مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره) گلستان: پیله های تولیدی مددجویان ۱۰درصدبالاتراز قیمت بازارخریداری می شود

کدخبر:۵۱۷۹۹
آغاز برداشت از بزرگترین توتستان کمیته امداد در گلستان

ایجاد اشتغال پایداریکی ازبرنامه های مهم درتوانمندسازی مددجویان است .

به گزارش البرز گلستان گروه امداد  عیسی بابایی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان گفت :اولین برداشت از فاز اول بزرگترین توتستان کمیته امداد در شهرک اقتصاد مقاومتی روستای ایمراز توابع شهرستان علی آباد کتول آغاز و برگ های درختان ، توسط تعدادی از مددجویان نوغانداردر حال برداشت است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره)استان گلستان خاطر نشان کرد: در سال ۹۸ در فاز اول مقدار ۳/۵ هکتار و در سال ۹۹ در فاز دوم مقدار ۱۵/۵ هکتار از مزرعه ۵۰ هکتاری متعلق به مجتمع اقتصادی امداد به زیر کشت نهال توت قرار گرفت و انشالله در فاز سوم در سال ۱۴۰۰مابقی آن به زیر کشت نهال توت خواهد رفت و در فازهای بعدی نیز به پرورش و ابریشم کشی از پیله های تولیدی پرداخته خواهد شد.
وی افزود :توسعه صنعت نوغانداری در بین مددجویان امداد یکی از ماموریت های امداد استان بوده که از سال ۹۷تا کنون به این مهم به صورت ویژه پرداخته شده است و امسال نیز با توزیع رایگان جعبه تخم نوغان به همراه پودر پافسول و آهک و همچنین برگزاری کلاس های آموزشی و توجیهی توسط راهبران و مربیان متخصص برای علاقه مندان به این مهم درنظرگرفته شده است .
مدیرکل کمیته امداد استان گلستان ادامه داد: ایجاد زنجیره کامل نوغانداری از تولید و پرورش نهال توتستان ، تهیه کرم ابریشم ،تفریخ، خشک کنی، ابریشم کشی و نخ ریسی بمنظور توسعه مشاغلی که تولید نخ مثل صنعت فرش ازاهمیت بالایی برخورداربوده ، از دیگر اهداف اجرای این طرح میباشد .
وی با اشاره به استقبال از طرح توسعه توتستان در سطح استان افزود: درحال حاضر ۸۵۰ نفر ازمددجویان این استان درطرح نوغانداری مشغول فعالیت هستند و بطور میانگین حداقل ۵/۲ میلیون تومان از هرجعبه درآمدزائی دارند.
بابایی با توجه به حضور جناب آقای دکتر ابراهیمی مدیرعامل محترم شرکت صنعت آفرینان امداد و هیات همراه در استان افزود:کمیته امداد به منظور افزایش درآمدمددجویان شاغل در این عرصه ،اقدام به خرید مستقیم و خشک نمودن پیله های خریداری شده توسط شرکت صنعت آفرینان با قیمت مناسب و ۱۰درصد بالاتر از قیمت بازار می نماید .

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۴ ق.ظ

دیدگاه