مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) گلستان ازمعافیت ۱۹۶ فرزند مددجوی استان ازخدمت سربازی درسال ۹۹ خبرداد

کدخبر:۵۱۵۲۵
معافیت ۱۹۶ فرزند مددجوی گلستانی از خدمت سربازی در سال ۹۹

به گزارش البرز گلستان گروه امداد:مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد فراهم ساختن زمینه توانمندی و خودکفایی خانواده های تحت حمایت است، گفت: یکی از راه های توانمند سازی و کمک به خانواده های نیازمند، تسهیل در امر خدمت سربازی فرزندان ذکور آنهاست ، تا با معافیت و یا حداقل گذراندن خدمت سربازی در شهرمحل سکونت ، زمینه کمک اقتصادی برای خانواده های خود را فراهم نمایند.

بابایی ادامه داد: با ارائه این خدمات، ۱۹۶ فرزند مددجو از خدمت سربازی معاف و ۱۰۰ نفر نیز برای گذراندن خدمت سربازی به شهر محل سکونت خود منتقل وهمچنین ۹۵ فرزند مددجو، از کاهش تعرفه صدور کارت معافیت دائم بهره مند شدند.

وی در تشریح قوانین و شرایط استفاده از این خدمات گفت: «یک فرزند پسر» زنان سرپرست خانواری که فاقد همسر باشند و همچنین تنها فرزند ذکور خانواده هایی که دارای سه فرزند دختر هستند، می‌توانند از تسهیلات معافیت استفاده کند.

بابایی با اشاره به موضوع معافیت یک فرزند پسر زنان سرپرست خانوار، تصریح کرد: شرط اصلی در این معافیت فقدان همسر است و مادرانی که همسرشان غایب، مفقودالاثر یا در حبس باشند، مشمول این تسهیلات نمی شوند.

مدیرکل کمیته امداد گلستان درباره معافیت تنها فرزند ذکور خانواده های با سرپرست مرد ازکارافتاده و بیمار، که سه دختر و بیشتر دارند، گفت: برای استفاده از این تسهیلات مشمول نباید برادری داشته باشد و وجود برادران غایب ، مفقودالاثر یا در حبس نیز مانع بهره‌مندی از این قانون می‌شود.

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۹ ب.ظ

دیدگاه