- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

طنز روز/سامانه ثبت مرغ و گوشت مصرفی خانوار!/ به قلم وحید حاج سعیدی گلستان

کدخبر:۵۱۰۸۵
سامانه ثبت مرغ و گوشت مصرفی خانوار!

البرز گلستان گروه فرهنگ و ادب/از خدا پنهان نیست از شما چه پنهان، دولت فخیمه در این صد روز آخر روی دور تند افتاده است و با فنگ شویی در حال اتمام کارهای روی زمین مانده است! از جمع آوری تحریم ها و بازگرداندن اعتبار به پول ملی و پاسپورت ایرانی و بهبود فضای کسب و کار گرفته تا حذف چهار صفر از پول ملی با پاکن، جلوگیری از جنگ و قحطی و تکمیل سامانه ملی املاک!

البته این مورد آخری خیلی مهم است. در جریان هستید که سال هاست قرار است یک سامانه برای اعلام اموال مسئولان نظام طراحی شود ولی کافی نت طرف حساب پشت گوش می اندازد و امروز و فردا می کند. اما برای ثبت اموال مردم سه سوته «سامانه ملی املاک» طراحی شد و اعلام شد در راستای لزوم درج اطلاعات اقامت و مالکیت تمامی اشخاص در سامانه ملی املاک و اسکان کشور، هرکس املاکش را ثبت نکند، این املاک خانه خالی به حساب می‌آیند و هر زمان قصد خرید و فروش آن را داشته باشد باید مالیات خانه خالی را پرداخت کند! ( به نقل از جراید)

ملاحظه فرمودید … والا آن موقعی که ما برای دریافت یارانه معیشتی ثبت نام کردیم دیدیم همۀ اطلاعات ما از خانه و ماشین گرفته تا حقوق و مانده حساب های بانکی روی دایره است تا جایی که پول آن پراید قراضه مان را که فروخته بودیم و در حساب مان گذاشته بودیم به حساب درآمد ماهانه ما ثبت شده بود و بنده با ۵ میلیون تومان حقوق در ماه، یک خودرو و یک ملک ۱۱۰ متری در زمره ۱۷ درصد پولدار جامعه قرار گرفتم! حالا که موقع گرفتن مالیات از گردن کلفت ها و پولدار ها شده، مردم عادی باید املاک شان را در سامانه ثبت کنند! بگذریم…

علی ای حال از آنجا که تعمیم امور ثواب در جامعه مورد وثوق است و در توسعه پایدار نقشی اساس دارند پیشنهاد می شود دوستان روی پلت فرم همین سایت، «سامانه ثبت گوشت و مرغ مصرفی ماهانه خانوار ها» را نیز طراحی کنند تا خانواده های میزان گوشت و مرغ مصرفی خود در ماه را ثبت کنند و از عرضه گوشت و مرغ به خانوارهایی که بیشتر از دو سه وعده گوشت در ماه مصرف می کنند، جلوگیری شود!

با این شیوه هم بازار گوشت و مرغ کنترل می شود و هم به تناسب وزن افراد و کمک می شود و بر و بچه های وزارت بهداشت دعاگوی طراح سامانه خواهند بود!

در ضمن اگر این شیوه خوب جواب داد می توان در مورد میوه جات، غلات، حبوبات، نان، لبنیات، پوشاک و سایر محصولات و کالا ها نیز برنامه ریزی کرد و جلوی مصرف بی رویه آنها را گرفت. به هر حال صد روز زمان کمی نیست!

 

/انتهای مطلب

0 [1]
0 [1]