خوردنی های مفید از نگاه طب سنتی

کدخبر:۵۰۹۰۸

به گزارش البرز گلستان گروه سلامت/خوردنی های مفید ی که در سلامتی بدن اثر گذارند

چربی سوزترین نوشیدنی دنیا

لیموی تازه، سبزی جعفری، دارچین، سرکه، زنجبیل وعسل را مخلوط کنید این نوشیدنی بایدیکساعت قبل ازخواب مصرف کرد.

نوشیدنی های قبل صبحانه

آب: افزایش سوخت ساز بدن/ آب لیمو: چربی سوزی/ آب هویج: درمان فوری کبد چرب/ آب کرفس:درمان فوری چاقی/ آب سیب: درمان فوری جوش

 آداب غذا خوردن

هرغذا و میوه را درفصل خود، بخورید./ سالاد، ماست، مایعات(آب، نوشابه، دوغ و …) و سس ها را از سر سفره جمع کنید. طبع ومزاج سرد دارند./ سبزی را بر سر سفره  حاضر کنید. طبع و مزاج گرم دارد./ خوردن غذا در حالت سیری، صورت را پژمرده می کند.

ماست و کدوی رنده شده

برای لاغری هر روز ماست و کدوی رنده شده را با کمی شوید بخورید. /تاثیرات: کاهش وزن، آب کردن چربی دور شکم و پاکسازی قوی کبد چرب

*************

می خواهید دچار بیماری قلبی نشوید

ریحان بخورید. ریحان سرشاراز بتاکارون وکاروتنوئید است که باکلسترول مبارزه می کند جریان خون به قلب را بهبود و ازگرفتگی رگ ها وحمله قلبی پیشگیری می کند.

در فصل سرد خوردن شیره انگور را فراموش نکنید

یکی از بهترین زمان‌های استفاده از شیره انگور فصل زمستان است، زیرا خواص زیادی در درمان و تسکین بیماری‌های فصل سرما دارد. یکی دیگر از  خواص شیره انگور اثر ضدالتهابی و نرم کنندگی گلو  است که به افرادی که در زمستان سرفه می‌کنند و دچار التهاب حلق می‌شوند توصیه می‌شود این شیره را با  آب ترکیب و غرغره کنند.

بهترین پاک کننده کبد

اگر کبد شما چرب است؛ هر روز صبح نصف لیوان آب سیب و آب کرفس را با نصف لیموترش تازه مخلوط و میل نمایید، زیرا این ترکیب یکی از  بهترین پاک کننده های کبد می باشد.

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۸:۴۸ ق.ظ

دیدگاه