سرهنگ اصغرزاده ارشدنظامی آجادراستان گلستان ومازندران: رژه ۲۹ فروردین درداخل پادگان ها وبه صورت موتوری برگزار می شود

کدخبر:۵۰۸۰۱

به گزارش البرز گلستان گروه امنیت /سرهنگ «سهراب اصغرزاده» ارشد نظامی آجا در استان گلستان و مازندران در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: از ۲۱ فروردین سالروز شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی دهه ارتش آغاز شده است و با توجه به شرایط کرونا تلاش شد که براساس مصوبات ستادکرونای کشور برنامه های دهه ارتش را برگزار کنیم.

ارشد نظامی آجا در استان گلستان و مازندران ادامه داد: براین اساس رژه ۲۹ فروردین در داخل پادگان ها و به صورت موتوری برگزار می شود و برنامه متنوعی از جمله یادواره شهدای صیاد شیرازی، دیدار با خانواده شهدا، جانبازان و پیشکسوتان در نظر گرفته شده است.

اصغرزاده یادآور شد: یادواره سپهبد قدمی نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار خواهیم کرد و همچنین دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم ارتش، مدافعان حرم، شهدای سلامت از دیگر برنامه هایی است که پیگیری می کنیم.

وی گفت: رژه خدمت به ویژه در روستاهای دور افتاده و ویزیت رایگان در تب سنجی در مرکز بهداشت ارتش در نظر گرفته شده است.

ارشد نظامی آجا در استان گلستان و مازندران تاکید کرد: تیپ ۲۳۰ یک تیپ متحرک و هجومی است و این بدان معنی است که از نظر تحرک در حد بالایی این تیپ قرار دارد و می تواند انواع ماموریت ها را اجرا کند.

وی افزود: به مناسبت دهه ارتش چند دستاورد کارکنان تیپ ۲۳۰ رونمایی شد که یکی از آنها رونمایی از خودروی ارتباطی شهید صیادشیرازی بود که توسط نخبگان طراحی شده است که این خودرو در حین حرکت اجازه می دهد که فرمانده تیپ تمام ارتباطات در داخل خودرو را انجام دهند و بعد ارتباطی این خودرو دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر است.

ارشد نظامی آجا در استان گلستان و مازندران خاطرنشان کرد: از دیگر دستاوردهایی که در این دهه رونمایی شد می توانیم به سیستم خنک کننده توپ های ۲۳ میلی متری اشاره کرد این توپ ها پس از هر ۱۰۰ شلیک لوله هایش عوض می شود ولی با این سیستم خنک کننده نیازی به تعویض وجود ندارد و این طرح مورد استقبال جهاد خودکفایی صنایع دفاع قرار گرفته است.

اصغرزاده بیان کرد: یک تهویه هوا برای محیط های کرونایی ایجاد کردیم که یکی از کارشناسان ارشد وظیفه این پروژه را طرحی کرده است.

وی تاکید کرد: همچنین پهپاد توسط کارکنان تیپ طراحی شده تا در مکان های صعب العبور تصویربرداری کند.

/انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۸:۵۵ ق.ظ

دیدگاه