- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

امام جمعه ورئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کردکوی:مساجد محل انسانسازی و ارتباط با خداودر تحکیم بنیان خانواده اثرگذارمی باشد

کدخبر:۵۰۶۲۶

به گزارش البرز گلستان گروه فرهنگ و ادب/اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گردکوی در سال۱۴۰۰ با حضور امام جمعه ورئیس شورای فرهنگ عمومی وبیدلی معاون فرماندار، گرشاسبی سرپرست و دبیر شورای فرهنگ عمومی، فرماندهی سپاه و نیروی انتظامی و همچنین اعضای شورا در سالن اجتماعات سپاه پاسداران شهرستان کردکوی با دستور کار فعال سازی مساجد غیر فعال و بررسی راههای تقویت بنیان خانواده برگزار شد.

شیخی امام جمعه شهرستان کردکوی در این نشست اظهار کرد: مساجد به عنوان محل انسانسازی و و ارتباط با خدا در منش و رفتار و گفتار انسانهاو تحکیم بنیان خانواده اثرگذار باشد .

وی در ادامه افزود:یکی از راههای رفع انتظار برگزاری نماز جماعت می باشد.

شیخی در مورد عوامل رونق مساجد گفت: مساجدی که کارهای اجتماعی و آموزشی و تربیتی در آن انجام می شودو دارای صندوق قرض الحسنه باشد باعث رونق مسجد می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کردکوی همچنین تصریح کرد: از آسیب های امروز جامعه که موجب ضعف بنیان خانواده و منجر به طلاق و عدم پایبندی طرفین به زندگی می شود عدم توجه به مساجد می باشد.
در ادامه گرشاسبی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان کردکوی بیان نمود: یکی ار راههای فعال نمودن مساجد ، تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد می باشد که وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد. کانونهای مساجد زیر نظر دبیرخانه کانونهای مساجد استان می توانند به اجرای برنامه فرهنگی هنری، برگزاری مسابقات کتابخوانی، تشکیل گروههای هنری مثل گروههای سرود، تواشیح و نمایش بپردازند. همچنین ایجاد کتابخانه در فضای مسجد نیز از خدمات این کانونها می باشد.
در ادامه امام جمعه شهرستان کردکوی اهم مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان اعلام کرد:

۱-اطلاع رسانی مصوبات جلسه در رسانه های محلی و استان در فضای مجازی و مکتوب توسط نماینده اصحاب رسانه نشریه صبح گلستان و پایگاه خبری البرز گلستان

۲-فعال کردن کار کرد اشتغالزائی در مساجد توسط میراث فرهنگی شهرستان

۳-و تقویت کار کرد ورزشی و پرورشی و تقویت پایگاه بسیج مساجد و گسترش تبلیغات محیطی از اهم مصوبات این جلسه بوده است.

/انتهای خبر

0 [1]
0 [1]