رئیس کل دادگستری گلستان ازآزادی ۴۹۲ زندانی با کمک خیرین و گذشت شاکیان خبرداد

کدخبر:۵۰۴۷۱
آزادی ۴۹۲ زندانی با کمک خیرین و گذشت شاکیان / بخشش ۶۵ درصد طلب توسط طلبکاران

البرز گلستان گروه امنیت/رئیس کل دادگستری گلستان گفت: پارسال با کمک خیرین ، ستاد دیه و گذشت شاکیان ۴۹۲ محکوم مالی از زندان آزاد شدند .

هادی هاشمیان در جلسه امروز هیات امنای ستاد دیه استان گفت: مجموع بدهی این افراد بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بود که شاکیان ۶۵ میلیارد تومان آن را به بدهکاران بخشیدند .

هاشمیان ادامه داد: یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از باقی طلب را محکومان، نقدی پرداختند و برای پرداخت ۲۹ میلیارد تومان هم درخواست اعسار دادند که با قبول دادگاه ، قسطی می پردازند .

وی ادامه داد: ستاد اجرایی فرمان امام ره و بنیاد مستضعفان هم پارسال در مجموع بیش از ۳ میلیارد تومان برای کمک به آزادی این زندانیان کمک کرد .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: مابقی این طلب نیز با کمک های خیرین و کمک های مردمی در گلریزان های مجازی و پرداخت تسهیلات تامین شد .

هادی هاشمیان افزود: خوشبختانه با همکاری دستگاه ها و مشارکت گسترده و بی چشمداشت مردم و خیرین پارسال اقدامات خوبی برای آزادی زندانیان انجام شد در چند مورد افراد با مراجعه به دادگستری بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان کمک کردند و تنها شرطشان این بود که نامی از آن ها برده نشود و در گمنامی بمانند .

هاشمیان گفت: هم اکنون ۱۵۹ محکوم نیازمند در زندان های استان هستند و امیدواریم به زودی با همراهی و کمک مردم استان و خیرین این افراد نیز آزاد شوند .

وی با بیان این که گلستان از استان های پیشرو در کمک به آزادی زندانیان است گفت: علیرغم وقوع سیلاب و شرایط کرونا در سالهای اخیر اقبال مردم استان به سمت کمک به آزادی زندانیان افزایش یافته است .

هاشمیان افزود: کمک به ازادی زندانیان در واقع کمک به خانواده های آنان است که این روزها شرایط سختی را سپری می کنند .

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۸:۵۳ ب.ظ

دیدگاه