- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان در همایش طلائیه داران تبلیغ ماه مبارک رمضان :باید به مردم آگاهی داد که آب فقط همین است و همانند سازی ندارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان گفت: با توجه به اینکه ما در سطح کشور هرساله با خشکسالی متوالی مواجه هستیم و با تغییر اقلیم پیش می رویم، هر ساله منابع آب بسیاری هدر می رود که این خود نیاز به فرهنگ سازی دارد.

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان مهندس محمد هادی رحمتی،در همایش طلائیه داران تبلیغ ماه مبارک رمضان که با حضور ۶۰۰ نفر از روحانیون اهل تشیع و تسنن با موضوع آب و اموزه های دینی برگزار شد گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان فرصت بسیار خوبی برای تبیلغ و بازگویی مسائل مربوط به مدیریت مصرف بهینه آب است.

وی با اشاره به بحران آب، افزود: آنچه که در سال های گذشته ضرورت رسیدن به آن را درک نکرده ایم بحران آب است که به شدت خود را نشان می دهد.

رحمتی با بیان اینکه بارش باران باعث خواهد شد تا آب های زیرزمینی تامین شود، اظهارداشت: بارش برف طی سال های گذشته در نواحی کوهستانی با کاهش مواجه بوده است که آخرین برف سنگین ما متعلق به ۴۰ سال گذشته است.

وی تصریح کرد: ظرف سال های گذشته منابع تامین به شدت کاهش یافته و آنچه را که در اختیار داریم درست مصرف نمی کنیم و به شدت آن را آلوده می کنیم که در همین راستا باید به مردم جامعه آگاهی بخشی کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان یادآورشد:باید به مردم آگاهی داد که آب فقط همین است و همانند سازی ندارد و تا کنون کسی در دنیا نتوانسته آن را تولید و به صورت مصنوعی در اختیار بشر بگذارد.

وی خطاب به مبلغین وروحانیون گفت: باید مصرف درست و صحیح آب را تبلیغ کرد و مردم را نسبت درست مصرف کردن و به موقع و به اندازه مصرف کردن آگاه کرد.

رحمتی افزود: اگر امروز آب ارزان در اختیار ما قرار گرفته است این دلیل منطقی نیست که بخواهیم در مصرف آن اسراف و زیاده روی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش های انجام شده در سال جاری تا کنون در هیچ جایی از استان شاهد کمبود آب و یا افت فشار آب نبوده ایم که برای این خدمات رسانی زحمات بسیاری در پشت آن نهفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان اظهارداشت: با آمارهایی که گرفته شده هر نفر ایرانی به صورت میانگین در شبانه روز میزان ۲۲۰ لیتر آب مصرف می کنند و این در حالی است که هرنفر فرد در کشور های پرآب به میزان ۱۳۰ لیتر در طول شبانه روز آب مصرف می کنند.

وی تصریح کرد: دولت و وزارت نیرو برای هر مترمکعب مبلغ یک هزار و ۱۰۰ تومان هزینه می کند اما به مردم مبلغ ۲۷۰ تومان ارائه می دهند که این فشاری بر منابع دولت است.

رحمتی گفت:  با توجه به اینکه ما در سطح کشور هرساله با خشکسالی متوالی مواجه هستیم و با تغییر اقلیم پیش می رویم، هر ساله منابع آب بسیاری هدر می رود که این خود نیاز به فرهنگسازی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان در ادامه تاکیدات خود درباره لزوم صرفه جویی در مصرف آب، اظهار کرد: کشور ما به ویژه استان گلستان در زمینه آب، مشکلات فراوانی دارد که علما باید مردم را با این مشکلات آگاه کنند.

آیت ا… نورمفیدی با انتقاد از شالیکاری های وسیع در سطح استان گلستان، تاکید کرد: به دلیل کمبود شدید آب، شالیکاری به مصلحت استان گلستان نیست.

0 [1]
0 [1]