- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

گزارش /امامزاده قاسم (ع) چهارکوه شهرستان کردکوی آستان مقدسی دردل جنگل سبزباظرفیت پیشرفت فرهنگی وگردشگری درمسیرتوسعه

کدخبر:۵۰۰۳۸
به گزارش البرز گلستان/آستان مقدس امامزاده چهارکوه در حدود پنج کیلومتری جنوب غربی شهرستان کردکوی، دهستان چهارکوه، داخل جنگل و محاط در درختان زیبا و کهنسال جنگلی و بر فراز تپه ای با ارتفاع بیشتری از اطراف آن واقع شده است. این مکان متبرک که ملجا، پناهگاه و زیارتگاه مورد تکریم و اعتقاد خاص مردم منطقه می باشد؛ مدفن و مقبره امامزاده قاسم (علیه السلام) که از امامزادگان صحیح النسب و صاحب کرامات بوده، می باشد و شهزاده حلیمه و نرجس خاتون نیز در جوار این امامزاده واجب التکریم آرام گرفته اند. بنای ساختمان بقعه فاقد گنبد وگلدسته بوده و سقف آن متناسب با منطقه از جنس شیروانی می باشد. پیرامون شبستان امامزاده قبرستان کهن و قدیمی وجود دارد که اهالی محله ولاغوز، سرکلاته خرابشهر، سالیکنده و حتی شهروندان کردکوی نیز اموات خویش را از قدیم الایام در این مزار دفن نموده و می نمایند. در ضلع شرقی صحن امامزاده تعداد قابل توجهی آلاچیق و استراحتگاه مسقف جهت استراحت زائرین و مسافران ساخته و تدارک دیده شده است.
امامزاده چهارکوه علاوه بر اینکه یکی از مناطق فرهنگی، مذهبی و تاریخی مورد توجه مردم متدین و فرهنگ دوست از اقصا نقاط مختلف کشور می باشد؛ بدلیل دارا بودن محیط و چشم انداز بسیار زیبای آن ؛ بعنوان مجموعه ای گردشگری و تفریحی نیز بر تعداد مراجعین و ظرفیتهای آن افزوده است. از این رو توصیه میگردد مردم بزرگوار به محل این امامزاده سفر کرده، تا ضمن بهره مندی از فضای متبرک معنوی و نورانی آن، از منظره و طبیعت آرامبخش و با صفای آن لذت ببرند.
ساختمان امامزاده بدلیل آسیب دیدگی و صدمات بسیار شدید ناشی از قدمت و فرسایش بنا، مستلزم بازسازی بود. که برنامه آیین کلنگ زنی احداث شبستان با حضور مسئولین محترم شهرستان، تسطیح مسیر ناهموار و سراشیب تردد و راه دسترسی به امامزاده بمنظور امکان تردد خودرو و انتقال مصالح به محل ساختمان، جذب و تامین بخشی از منابع مالی و مصالح مورد نیاز و اجرای مرحله فنداسیون طرح ساخت شبستان؛ از جمله اقداماتی بوده که تاکنون از سوی اداره اوقاف شهرستان طی یکسال اخیر بعمل آمده است.
همچنین با عنایت به اینکه راه دسترسی امامزاده بطول حدود پنج کیلومتر که تماماً بعنوان جاده بین مزارع نیز مورد کاربرد و بهره برداری بوده و از بستر و زیر سازی مناسبی نیز برخوردار می باشد، که موجب کاهش هزینه های آن می گردد، چنانچه با عزم و همت جهادی مسئولین شهرستان آسفالت گردد، ضمن ارائه خدمات و بهبود در وضعیت کشاورزی منطقه؛ باعث تسهیل و تسریع دسترسی مردم به محل امامزاده و رونق هر چه بیشتر مکان امامزاده، که بالطبع ظرفیتی برای رونق و پیشرفت فرهنگی و اقتصادی شهرستان می باشد، خواهد بود.

/انتهای پیام

 

+11 [1]
0 [1]