- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مقاله رسیده/کسب و کار مدرن/ اثرمهدی رامتین دانش آموخته مدیریت رشد کسب و کار(گلستان)

کدخبر:۴۹۵۲۳

کسب و کار مدرن اثزمهدی رامتین دانش آموخته مدیریت کسب و کار
البز گلستان خبرنگر بخش اقتصادی/کسب و کار جدید راه انداختن و یا کسب و کار جدیدی را مدیریت کردن یعنی با چالش های بسیاری دست و پنجه نرم کردن!!! کسب و کار ها یک شبه شکل نمی گیرند. یک کسب و کار موفق نیازمند ایده قابل اجراست. این ایده باید حداقل های تجاری سازی را داشته باشد. با فرض اینکه ایده عالی برای شروع داشته باشیم؛ باید به فکر ساز و کار اجرایی آن باشیم. به عبارتی منابع مادی و معنوی را در نظر بگیریم و مدل کسب و کار را مشخص کنیم. در مدل کسب و کار باید موارد مختلفی را مشخص کنیم. منابعی که برای کسب و کار در نظر گرفتیم، طرح توجیهی اقتصادی برای بازگشت سرمایه و سود آوری، رقبای بالقوه در بازار، شرکای تجاری در بازار و…

کسب و کار مدرن چیست؟
کسب و کار مدرن یا نوین، مشاغلی هستند که در بستری جدید و یا با نگاهی جدید شکل می گیرند. روحیه جهانی کسب و کار در این زمان از تاریخ با گذشته های حتی نزدیک نیز متفاوت است. برای راه اندازی کسب و کار مدرن باید خلاق بود، روحیه تیمی خود را پرورش داد، و با نگاه جدیدی به بازار نگاه کرد. تمامی کشور های پیشرفته و موفق در دنیا به این نقطه رسیده اند که برای پیشرفت و رشد اقتصادی باید از منابع انسانی در جهت علایق و استعداد هایشان بهره گرفت. منابع انسانی زنده است. علایق و روحیات انسانی دارد و باید همه عوامل مورد نیاز او تامین شود.

به همین دلیل افرادی موفق هستند که مسیر خود را هموار کنند. علایق و سلایق خود را در نظر بگیرند. راه خود را بسازند و پیشرفت کنند. همه این موارد در سبک کسب و کار مدرن امکان پذیر است. در کسب و کار نوین می توان بسیار تخصصی کار کرد. به دلیل اینکه همه افراد کار گروهی و تیمی را درک کرده اند. لازمه دنیای امروزی نیز فقط همین مدل کسب و کار است. زمانی یک شخص در مزمینه خودروسازی کار آفرینی می کردند و با تعدادی از افراد متخصص مکانیک صنعتی بزرگ راه می انداخت. اما امروزه صنایع بسیار تخصصی شده اند. حتی مکانیک شاخه های گوناگونی دارد.یک طراح اتاق اتومبیل لزوما یک مکانیک نیست.

0 [1]
0 [1]