عمادی ، رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان سازمان ثبت احوال کشور:طرح همسانسازی حقوق بازنشستگان بایددائمی و قانونی باشد

کدخبر:۴۸۷۴۶
طرح همسانسازی حقوق بازنشستگان بایددائمی و قانونی باشد
البرز گلستان/بازنشستگان عزیز نسبت به نادیده گرفته شدن مطالبات خود در زمینه‌های مختلف گلایه دارند و بر این باور هستند که دولت انگیزه‌ای برای بهبود وضع موجود ندارد و مادامی‌که رویکرد فعلی جریان داشته باشد؛ بهبودی در وضعیت معیشت آنها ایجاد نخواهد شد.
رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر اینکه معیشت و رفاه بازنشستگان کشوری و لشکری باید یکی از دغدغه های اصلی نمایندگان خانه ملت باشد ؛ گفت: نمایندگان منتخب مردم در مجلس شورای اسلامی باید برای مطالبات قانونی و به حق بازنشستگان عزیز ارزش قائل شوند و به درخواست‌هایشان در جهت همسان‌سازی، پاسخ درخور شایسته بدهند.

محمد علی عمادی ، رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان سازمان ثبت احوال کشور و مدیر مسئول نشریه ندای ثبت با انتقاد شدید از ناکارآمدی بیمه تکمیلی و نیز تاخیر در پرداخت مطالبات بیمه و درخواست تغییر ساختار فعلی بیمه تکمیلی و تجمیع بیمه‌های خدمات درمانی، تکمیلی و اکمل به صورت یک بیمه کارآمد؛ گفت ؛ بعد از اجرای طزح همسان سازی متاسفانه هزینه‌های بیمه درمانی بازنشستگان عزیز با تاخیر پرداخت می شود که صندوق باید تمام توان خود را جهت حل این مشکل به کار بندد تا شاهد بازگشت به شیوه سابق و پرداخت در بازه زمانی مشخص باشیم.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر اینکه بازنشستگان درانتظار اعلام وصول لایحه دوفوریتی دولت محترم از سوی هیات رییسه می باشند؛ خاطرنشان کرد : عدم تصویب لایحه دوفوریتی دولت ، با موضوع راهکار های قانونی ماده ۳۰ قانون برنامه پنج ساله ششم را تحت الشعاع قرار خواهدداد. ودرسالهای اینده نیز همسان سازی حقوق بازنشستگان رابامشکل روبرو خواهد نمود و در نتیجه
دود جنگ زرگری مجلس بادولت به چشم کم سوی بازنشستگان خواهد رفت .

محمد علی عمادی با بیان اینکه بازنشستگان عزیز نسبت به نادیده گرفته شدن مطالبات خود در زمینه‌های مختلف گلایه دارند ؛ تاکید نمود : بازنشستگان بر این باور هستند که دولت انگیزه‌ای برای بهبود وضع موجود ندارد و مادامی‌که رویکرد فعلی جریان داشته باشد؛ بهبودی در وضعیت معیشت آنها ایجاد نخواهد شد.

مدیر مسئول نشریه ندای ثبت در ادامه تصریح نمود : کارگران و بازنشستگان نسبت به وضعیت معیشتی، گسترش دامنه خط فقر و افزایش نرخ تورم اعتراض دارند. اقشار آسیب‌پذیر، نه تنها در این برهه زمانی آسیب‌های فراوانی دیده‌اند؛ بلکه «قدرت خرید» خود را نیز از دست داده‌اند. در خوشبینانه‌ترین حالت می‌توان گفت؛ تنها ۳۰ درصد بازنشستگان زیر خط فقر قرار ندارند. پس از سال‌ها تلاش، وضعیت زندگی اغلب بازنشستگان در شرایط نامساعدی قرار گرفته و چرخ زندگی آنها به گل نشسته است.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان سازمان ثبت احوال کشور با درخواست از دولت و مجلس برای دایمی کردن قانون همسانسازی ؛ خاطر نشان کرد : باید همسان‌سازی به صورت قانون در آمده و به صورت قانونی دایمی شود چراکه با دایمی شدن همسان‌سازی، هر مزایایی به شاغلین تعلق بگیرد، به میزان نود درصد اقلام مشمول کشور بازنشستگی، می‌شود سهم بازنشسته و در آینده همه چیز روی قانون خواهد بود و به طور خودکار همسان‌سازی اجرایی خواهد شد.

محمد علی عمادی در ارتباط با اظهارات برخی نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه با همسان‌سازی، حقوق بازنشستگان از شاغلان بیشتر خواهد شد ؛ تاکید نمود : این مطلب خلاف واقغیت و صحت ندارد؛ چگونه نود درصد یک رقم از خود این رقم بیشتر است؟ می‌خواهنداصل همسان‌سازی را زیر سوال ببرند در صورتی که نباید حقیقت را کتمان کنند چراکه. در بهترین حالت، حقوق بازنشسته به نود درصد دریافتی شاغل همتراز رسیده و باز هم نمی‌توان گفت بیشتر شده است.

مدیر مسئول نشریه ندای ثبت در پایان با بیان اینکه با اجرای همسان‌سازی، تبعیض تا حدودی ریشه‌کن خواهد شد ؛ گفت : هنوز در ابتدای راه قرار داریم و باید اشکالات این طرح برطرف شود؛اما باید این طرح به صورت قانون دائمی دربیاید تا در آینده دیگر بازنشستگان نگرانی نداشته باشند.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۶:۰۱ ب.ظ

دیدگاه