- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیر عامل سازمان مدیت پسماند استان گلستان: آهنگ تعییر ساختار در مدیریت پسماند استان از دو سال قبل کلیدخورد

کدخبر:۴۸۷۲۷

مدیر عامل سازمان مدیت پسماند استان گلستان؛♻️هدف ما رفع کامل مشکلات پسماند در گلستان است

البرز گلستان 🔸مدیر عامل سازمان مدیت پسماند استان گلستان اظهار کرد: این سازمان از دو سال قبل آهنگ تعییر ساختار در مدیریت پسماند گلستان را کلید زد.
🔸به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند استان گلستان مهندس محسن سمیعی در خصوص آخرین وضعیت پسماند در استان, با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سایت آزادشهر گفت: تغییر روش مدیریت پسماندها نقش بسزایی در سرعت بخشیدن به اجرای این موضوع اساسی در استان داشت و سازمان مدیریت پسماند تلاش دارد تا پایان سال جاری روشهای سنتی دفن و پردازش زباله ها را به صورت صد درصدی به روش های مدرن خصوصاً در سایت آزادشهر تبدیل کند.
🔸وی در ادامه یادآور شد: طی ۲ سال اخیر در گام اول خط کود کمپوست و همچنین سوله ۷ هزار متری تخمیر و ماشین آلاتی جدید به این مرکز اضافه شد اما یکی از دغدغه های اساسی ما ایجاد لندفیل بهداشتی در این سایت بود که با توجه به اعتبارات اسناد خزانه که در سال گذشته اخذ شد و با توجه به وعده های عنوان شده به مردم شریف و قدرشناس استان بویژه شرق گلستان در حال حاضر ۹۵ درصد ساخت این لندفیل کاملا بهداشتی با لایه ژئوممبران انجام پذیرفته و امیدواریم به زودی دغدغه مردم این منطقه مبنی بر آلودگی آبهای سطحی , مرتفع گردد.
🔸محسن سمیعی گفت : با توجه به سفر دکتر جمالی نژاد رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها به استان و فرسوده بودن مرکز پردازش این سایت, سازمان مدیریت پسماند استان مجوز خرید خط پردارش جدید با روش علمی و بروز در این سایت را دریافت کرد تا مشکل فرسودگی مرکز پردازش و شیرابه رفع گردد.
🔸وی تصریح کرد: برای ایجاد مرکز لندفیل یک پروسه ۴ ساله پیش بینی شده و سازمان بر اساس وظیفه و رسالت سازمانی و مطابق ضوابط زیست محیطی و بهداشتی در جهت کمک به نسلهای آینده، تلاش دارد زباله را که به عنوان یک معضل گریبانگیر انسان شده است را مدیریت کند.
🔸مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند خاطر نشان کرد : سایت آزادشهر برای ما یک سایت هزینه ای است و نگهداری و بهره برداری این سایت درماه ۱۸۰ میلیون تومان هزینه دارد و البته هیج درآمدی بابت مدیریت پسماندها برای سازمان ندارد و هدف اصلی ما اجرای ضوابط زیست محیطی بوده تا برای مردم مشکلی پیش نیاید.
🔸وی در ادامه گفت: طبق مطالعات انجام شده در سال ۱۳۸۳ توسط موسسه معتمد محیط زیست کشور مطالات مکان یابی انجام شده است و بر اساس همین مطالعات اعتبارات ملی و استانی اخذ شده و در هر زمان که احساس کنیم که ظرفیت سایت به پایان رسیده است, با توجه به اختیارات سازمان , ساز و کار مناسبی را طراحی و طبق آن عمل می کنیم.
🔸سمیعی خاطر نشان کرد: : بر اسال مطالعات انجام شده در سال ۱۳۸۳ از میان ۴ مکان پیشنهادی جهت احداث سایت در شرق استان مکان مورد نظر انتخاب گردید و مرجع تایید این زیر ساختها توسط دستگاههای ذیربط در آن زمان این مکان را بهترین گزینه تشخیص داد و بر این اساس مجوزهای لازم صادر شد تا زیر ساختها و تاسیسات در آن بنا شود.
🔸مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند در پایان یادآور شد: با توجه به پیگیری های مردم شریف آزادشهر که دغدغه های خود را با ما در میان گذاشتند اتفاقات خوبی در حوزه مدیریت پسماند شرق استان روی داد که در این مقطع زمانی, مدیریت کشور اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان را به سایت آزاد شهر اختصاص یافت که بتوانیم اتفاق خوبی رقم بزنیم و طبق وعده عنوان شده مرکز دفن قبلی سایت کاملا با خاک پوشش داده شده و اکیپ درختکاری به سرعت مستقر خواهند شد و همچنین مسیر جاده بین المللی کاملا درختکاری خواهد شد و امیدواریم بتوانیم به وعده های که به مردم داده ایم عمل کنیم. 🔸🔸روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند استان گلستان

انتهای خبر

0 [1]
0 [1]