نوربخش داداشی مدیرکل هواشناسی گلستان ازکاهش ۶۴ درصدی میانگین بارش بهمن ماه در استان خبرداد

کدخبر:۴۸۷۰۸

کاهش ۶۴ درصدی میانگین بارش بهمن ماه در استان گلستان

البرز گلستان / نوربخش داداشی مدیر کل هواشناسی گلستان در گفتگو با اصحاب رسانه از کاهش ۶۴ درصدی بارش باران بهمن ماه نسبت به دوره بلند مدت آماری و همینطور کاهش ۴۳ درصدی بارندگی از ابتدای سال زراعی تاکنون خبر داد.

✅ به گزارش روابط عمومی هواشناسی گلستان، داداشی مدیر کل هواشناسی استان در تحلیل وضعیت بارش استان در بهمن ماه و سال زراعی جاری گفت: : میانگین بارش استان از ابتدای سال آبی زراعی تا اول اسفند ماه( اول مهرماه تاکنون) ۱۳۱٫۴ میلیمتر بوده که ۴۳ درصد نسبت به دوره بلند مدت آماری کاهش و نسبت به سال گذشته در همین مدت نیز ۲۸ درصد کاهش را نشان می دهد.

✅ وی افزود: در بهمن ۹۹ میانگین بارش ایستگاههای استان ۲۶٫۲ میلیمتر بوده بطوریکه ۶۴ درصد نسبت به متوسط این ماه کاهش بارش رخ داده و این کاهش در همه نقاط استان بوده است و بیشترین مقدار بارش در بین ایستگاه های استان در بهمن ماه در هاشم آباد گرگان به میزان ۳۶٫۱ میلیمتر و کمترین بارش مربوط به اینچه برون به میزان ۱۳٫۷ میلیمتر گزارش شده است.

✅ داداشی در ادامه گفت : در بهمن ماه ۹۹ متوسط دمای استان ۱۰٫۱ درجه سانتیگراد بوده بطوریکه ۳٫۲ درجه نسبت به متوسط بهمن ماه افزایش داشته است و حداکثر دمای ثبت شده ۳۰٫۱ درجه سانتیگراد در گنبدکاوس و حداقل دمای ثبت شده ۵٫۰- درجه سانتیگراد در مراوه تپه بوده است.

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۸:۲۹ ب.ظ

دیدگاه