- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مدیرکل انتقال خون گلستان از کاهش ۲۰ درصدی مراجعات اهداکنندگان به مراکز انتقال خون استان خبرداد

کدخبر:۴۸۶۴۳

«سید صادق بنی عقیل»مدیرکل انتقال خون گلستان اظهار کرد: در روزهای اخیر ۲۰ درصد مراجعات اهداکنندگان به مراکز انتقال خون استان کاهش یافته است.

البرز گلستان/مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: نیازمند آن هستیم که ۱۶۰ تا ۱۷۰ واحد خونگیری روزانه اتفاق بیفتد تا بتوانیم ذخایره خونی استان را تقویت کنیم.

بنی عقیل با بیان اینکه در روزهای اخیر اهدای خون در استان به ۱۳۵ واحد رسیده است، گفت: این مهم منجر به آن شده است که ذخایر استراتژیک خونی در استان ۳٫۲ روز برسد.

وی به شرایط گروه های خونی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ذخایر استراتژیک گروه خونی O مثبت، Aمثبت، AB مثبت به سه روز رسیده که اگر به کمتر از این میزان برسد شرایط ما در استان بحرانی می شود.

مدیرکل انتقال خون گلستان تاکید کرد: ذخایره استراتژیک گروه خونیO  منفی، A منفی، AB منفی به چهار روز رسیده است ولی اگر نیاز مراکز درمانی به خون و فرآورده های خونی افزایش یابد ممکن است ذخایر استراتژیک گروه های خونی نیز در وضعیت قرمز قرار گیرد. انتهای پیام

بنی عقیل به دغدغه کمبود پزشک رسمی در انتقال خون استان گلستان اشاره کرد و افزود: در مجموع در استان سه پزشک رسمی و یک پزشک قراردادی وجود دارد، با توجه به میزان مراکزی که در سطح استان وجود دارد نیاز است که از ظرفیت چهار پزشک دیگر استفاده شود.

0 [1]
0 [1]