مدیر کل میراث و گردشگری گلستان در مراسم معارفه مدیران غرب استان: رویکرد جدید ما درمیراث فرهنگی جدی وبرنامه ریزی شده است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر پایگاه خبری البرز گلستان مراسم تودیع و معارفه دوتن از مدیرا ن گمیراث و گردشگری غرب استان با حضور مهندس گریمی مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری گلستان و فرمانداران شهرستانها برگزار گردید در اینمراسم تودیع آقای برهانی مسئول سابق اداره میراث فرهنگی شهرستان کردکویئ  و معارفه حمید منوچهری مسئول جدید با حضور ابراهیم کریمی مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان  و مجتبی جمالی فرماندارشهرستان در محل اداره میراث فرهنگی کردکوی برگزار شد.

در این مراسم  مجتبی جمالی، فرماندار کردکوی ضمن تقدیر از زحمات مدیر سابق این اداره با اشاره به اهداف و برنامه های فرمانداری در مباحث گردشگری و میراث فرهنگی و با عنایت به ظرفیتهای باالقوه و کم نظیر کردشگری و تاریخی شهرستان کردکوی اظهار امیدواری کرد مسئول جدید با توجه به سوابق مناسب درطول خدمت خود، گامهای موثری در جهت بهبود وضعیت ظرفیت های موجود دراین شهرستان گام های موثری بردارد.

ابراهیم کریمی نیز ضمن قدر دانی از عملکرد مدیر سابق گفت: تجربیات بسیار خوب،انگیزه بالا،تحصیلات مرتبط وبومی بودن مدیر جدید نوید بخش ایجاد تحول جدی در حوزه های گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان کردکوی می باشد که انشالله به مرحله ی اجرا در اید.

گفتنی است حمید منوچهری دارای مدرک فوق لیسانس مردم شناسی از دانشگاه آزاد تهران مرکزی است و در سالهای گذشته در پست هایی همچون مدیر گردشگری غرب استان از سال ۸۵ تا ۸۷، معاون گردشگری، مدیر روابط عمومی  وامورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی خدمت نموده و دبیری جشنواره اقوام به مدت ۱۲ سال را در سابقه خدمتی خود دارد.

_MG_5754

همچنین معارفه دومین مدیر میراث فرهنگی در شهرستان گمیشان برگزار گردید و فرماندار شهرستان گمیشان دراین مراسم با بیان اینکه میراث فرهنگی هرکشوری درحقیقت هویت آن کشور است ،خاطرنشان کرد: با استقرار دولت تدبیر وامید در حوزه میراث فرهنگی واحیاء انجمن میراث فرهنگی نگاه ویژه ای شده است.

امان گلدی ضمیر با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان گمیشان در حوزه میراث فرهنگی ، زیر ساخت ها را در این شهرستان بسیار کم دانسته و خواستار تجهیز و توسعه اداره میراث فرهنگی گمیشان ، ارتقاء سطح و فعال شدن ظرفیت های پنهان و همچنین اهتمام بیشتر در جهت محافظت از ابنیه ها وآثار تاریخی،رفع خطر و حقوق میراث فرهنگی شهرستان گمیشان گردید .

وی در بخش دیگر از سخنان خود در خصوص صید وصیادی،پدیده های طبیعی وگردشگری از جمله گلفشان،قارن یارق،آسفالت وزیر سازی جاده سلامت تا ساحل ومشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری مطالبی رابیان نمود.

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این مراسم به ظرفیت ها و پتانسیل های تاریخی اشاره نموده ومهمترین وظیفه میراث فرهنگی را حفاظت از بافت تاریخی دانست .

ابراهیم کریمی درادامه اظهارداشت: شهرستان گمیشان جزء سه شهر تاریخی وقدیمی استان است ،متاسفانه کمتر مورد توجه قرار گرفته است وبا توجه به عدالت ،گمیشان را به جایگاه آن برگردانیم .

وی افزود: رویکرد جدید ما که برروی میراث فرهنگی دارد ،یک رویکرد جدی وبرنامه ریزی شده است که در فرصت مناسب به اهم برنامه ها خواهیم پرداخت.کریمی خاطرنشان کرد:شهرستان گمیشان با داشتن دریا وسواحل در حوزه گردشگری واقتصادی وبا کلید خوردن جزیره آشوراده ومعرفی سواحل گلستان فرصتهای زیادی در زمینه گردشگری ایجاد خواهد شد.

کریمی درادامه اذعان داشت: با دراختیار قرار دادن زمین برای احداث بازارچه صنایع دستی ،خانه صنایع دستی را در شهرستان گمیشان راه اندازی خواهیم نمود.

در ادامه ، زلیخا قرنجیک بعنوان مسئول نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گمیشان معرفی و از خدمات آقای محمد قلی قزل تقدیر بعمل آمد .

لازم به ذکر است، زلیخا قرنجیک دارای فوق لیسانس مردم شناسی و کارمند رسمی سازمان میراث فرهنگی کشوراست.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۹:۱۸ ب.ظ

دیدگاه