دکترمحمدنژادرئیس دانشگاه آزاداسلامی واحدبندرگز:یکی ازنعمات انقلاب اسلامی نعمت مردم سالاری دینی است

کدخبر:۴۸۲۷۱
دکتر محمدنژاد در نشست هم اندیشی حوزه و دانشگاه:یکی از نعمات انقلاب اسلامی نعمت مردم سالاری دینی است.
تشویق و ترغیب مردم برای حضور پرشور در انتخابات یکی از وظایف حوزه و دانشگاه است.
البرز گلستان/دکتر مجیدمحمدنژاد رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد بندرگز در گفتمان هم اندیشی حوزه و دانشگاه که با موضوع انقلاب اسلامی. بیانیه گام دوم انقلاب و انتخابات در سالن جلسات دانشگاه ازاد اسلامی واحد بندرگز برگزار گردید درخصوص نقش حوزه و دانشگاه در انتخابات با تأکید بر اندیشه های امامین انقلاب گفت: یکی از نعمات انقلاب اسلامی مشارکت مردم در سرنوشت کشور است که عرصه و تجلی گاه ان مشارکت در انتخابات است. وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که فرمودند ازخداوند متعال برای نعمت مردم سالاری، انتخابات و حضور مردم سپاسگزاری می نمایم و این نعمت بزرگی است گفت حضور و مشارکت مردم در انتخابات به معنی حضور در تعیین سرنوشت خودشان است و همانطوری که امام (ره) فرمودند انتخابات وظیفه ایست الهی.وظیفه ایست ملی و وظیفه ای است انسانی که همه باید به آن عمل کنیم و همه باید در انتخابات شرکت کنیم. گفت این مهم یک وظیفه و تکلیف است. دکتر محمدنژاد در ادامه به نقش و جایگاه ملت در جامعه اسلامی از دیدگاه امام (ره) اشاره کرد و گفت هیچ رهبری و هیچ فقیهی به اندازه امام (ره) نقش مردم را در سرنوشت خودشان مهم و ارزشمند ندانسته است تا جایی که بیش از ۳ هزار بار در فرمایشات و مکتوبات حضرت امام (ره) دو کلمه امت و ملت تکرار شده است که این نشان از اهمیت جایگاه مردم در سرنوشت کشور در اندیشه های امام و رهبری دارد. وی با اشاره به اینکه از نظر امامین انقلاب تشکیل حکومت اسلامی و ولایت مطلقه فقیه یک امر واجب است گفت اسباب لازم برای تحقق این امر واجب حضور مردم در صحنه می باشد و لذا مقدمه امر واجب هم واجب می گردد و لذا حضور در انتخابات تنها صرفا یک حق نیست بلکه یک تکلیف است. وی در ادامه به نقش حوزه و دانشگاه در فرآیند انتخابات پیش رو و در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و با ذکر نکاتی از فرمایشات مقام معظم رهبری و امام (ره) درخصوص انتخابات به کلید واژه های مهم در انتخابات از نگاه امامین انقلاب اشاره کرد و گفت با توجه به نقش حوزه و دانشگاه به عنوان دو قشر متفکر و تأثیرگذار در جامعه لازم است این موضوعات توسط حوزه و دانشگاه بررسی شود و به جامعه ارائه گردد.
رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد بندرگز با اشاره به فرمایش امام (ره) که فرمودند همه باید در انتخابات حضور داشته باشند و مسامحه در این زمینه در راس گناهان کبیره است و هر کس باید به مقدار وظیفه و توانش اقدام بکند. گفت لذا وظیفه حوزه و دانشگاه در این خصوص بسیار مهم و تأثیرگذار است.
دکتر محمدنژاد با اشاره به فرمایشات امام ره که فرمودند علاج واقعه قبل از واقعه باید کرد گفتند دانشگاه و حوزه باید در انتخابات آتی که بسیار مهم هست و هم بحث انتخابات ریاست جمهوری و هم شوراهای اسلامی شهر و روستا در تعیین شاخص های افراد اصلح، شناسایی مشکلات و معضلات, معرفی و شناسایی افراد متعهد، متخصص و نیز برنامه ریزی برای هدایت مردم برای حضور پرشور در انتخابات برنامه ریزی داشته باشند. در پایان مقرر گردید یک شورای مشورتی متشکل از حوزه و دانشگاه درخصوص مسایل مربوط به انتخابات سال آینده تشکیل و راهبردها و سیاستهای لازم را تدوین و اجرایی نمایند./ انتهای پیام

خبر مسلم افتخاری

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۳:۲۲ ب.ظ

دیدگاه