حجت الاسلام لیوانی امام جمعه موقت گرگان: امام (ره) همواره بر وحدت بین مسئولان تاکید داشتند

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم لیوانی ظهر امروز در خطبه ‏‏های‏ نماز عبادی سیاسی گرگان با اشاره به فرا رسیدن ایام ارتحال معمار کبیر انقلاب و توصیه های امام خمینی (ره) مبنی بر اتحاد و وحدت اظهار داشت: تفرقه و جدائی که امروز برخی در کشور، ندای آن را در سر می‌پرورانند، سم مهلک و خطرناکی برای جامعه اسلامی است.

وی افزود  از سوی دیگر همبستگی مردم حول محور دین و حکومت صالح در دین مقدس اسلام، قرآن و از سوی پیامبر (ص) و ائمه معصومین(ع) تاکیدات فراوانی شده است.

امام جمعه موقت گرگان اظهار کرد: امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال “دولت و ملت، همدلی و همزبانی” نامگذاری شده، نباید کسی پیدا شود که ساز جدائی بزند و بخواهد بین مسلمانان تفرقه و اختلاف ایجاد کند.

وی ادامه داد: بدون شک بر همگان ثابت شده که اتحاد و وحدت بین مسلمانان، آقائی و بزرگی در هر جامعه به همراه دارد و امام خمینی (ره) با ایجاد این وحدت در ایران، قدرت و بزرگی، عزت و عظمت ایرانیان را به رخ جهانیان کشید و ما باید این مسیر و شیوه را ادامه دهیم.

لیوانی گفت: حضرت امام خمینی(ره) بر وحدت بین روحانیون، بین اقشار مختلف و به خصوص بین مسئولان نظام تاکید داشتند: و امروز بهتر است کسانی که داعیه پیروی از امام و رهبری را دارند، به این توصیه بیشتر دقت و توجه کنند.

به گفته خطیب موقت گرگان افراد و گروه‌های مختلف نباید دست به اقداماتی بزنند که از این تحرکات بوی تفرقه و جدائی به مشام برسد.

وی با تعبیری از قرآن کریم مبنی بر این که تفرقه و دودستگی در واقع مانند گودالی از آتش است، گفت: اگر مسلمانان با هم اختلاف داشته باشند، در واقع در میان آن گودال آتش گرفتار شده‌اند و دین مبین اسلام اجتماع و تجمع را در برخی شرایط توصیه کرده و لازم دانسته و این نشان می‌دهد که دین به اجتماع و همبستگی مسلمین اهمیت زیادی می‌دهد.

لیوانی با بیان این که اگر فردی از جامعه اسلامی جدا شود، به فرموده پیامبر (ص)، دشمن و شیطان در کمینش نشسته، درباره آثار اتحاد و وحدت، گفت:  شیطان از این مساله به شدت ناراحت می‌شود و نمی‌تواند کارها و برنامه‌های خود را انجام دهد و از سوی دیگر، ثواب وحدت و اتحاد بیشتر از یک سال روزه و نماز است.

امام جمعه موقت گرگان در خطبه دوم با اشاره به سالروز قیام تاریخی ۱۵ خرداد سال ۴۲ به تشریح این حادثه پرداخت و گفت: قیام ۱۵ خرداد ۴۲، طلیعه انقلاب شد و پیروزی نظام جمهوری اسلامی را به ارمغان آورد.

لیوانی با اشاره به آثار واقعه ۱۵ خرداد، تصریح کرد: رویاروئی رژیم با مذهب، ناامیدی از اصلاح رژیم و سلطنت، تجلی اقتدار رهبری، وفاداری مردم به رهبری دینی و باطل کردن شعارهای رژیم شاهنشاهی از مهم‌ترین آثار این حادثه تاریخی در کشور ما بود.

وی همچنین به ۱۸ خرداد مصادف با ۲۰ شعبان که آغاز نظافت و غبارروبی مساجد اشاره کرد و گفت: ما همان‌گونه که به نظافت شخصی، منزل و محل کار اهمیت می‌دهیم، باید در این مساله برای مسجد به عنوان خانه خدا که محل عبادت و راز و نیاز است، اهمیت بیشتری قائل شویم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۰ ب.ظ

دیدگاه