- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشوراز فعالیت۱۷۰۰ مسجد اهل سنت درترکمن صحرا وحدود ۸۰۰ مسجد اهل تشیع دراستان گلستان خبرداد

کدخبر۴۸۰۹۹

البرز گلستان  حجت الاسلام «نورعلی دیلم سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشوردر محفل قرآنی «عطر قرآن در فجر انقلاب» با موضوع: انقلاب اسلامی، قرآن و معنویت، وحدت اسلامی  در مصلی امام جعفر صادق (ع) کلاله ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: از کمیته های ۲۲ گانه ای که در ایام دهه فجر در استان گلستان مشغول به خدمت هستند کمیته تقریب مذاهب مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور است که همه ساله با همدلی و یکدلی همه مسئولین و مردم استان برنامه های خوب و فاخری را طراحی و اجرا می کند.

وی با تاکید براینکه، انقلاب اسلامی ایران اصولی داشت و طبق آن همه اقوام و ادیان مذاهب جزو آن بودند، افزود: چون پیام و حرکت امام راحل برای مذهب خاصی نبود و پیام امام راحل آزادی خواهی، عزت طلبی، کرامت انسانی و مبارزه با استعمار و استکبار بود.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، بحث تحقق عدالت اجتماعی را از دیگر برکات انقلاب دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران سعی کرد همه استان ها و همه مناطق و همه اقوام و مذاهب را علی السویه طبق قانون اساسی ببیند و امروز شاهد آن هستیم که محرومیت زدایی توسط  ارگان ها و نهادها اتفاق می افتد که واقعا زبانزد است.

حجت الاسلام دیلم افزود: امروز در مراوه تپه و نقطه مرزی استان گلستان بیمارستانی افتتاح خواهد شد که در مرکز استان چنین بیمارستانی نیست و بنیاد علوی و مستضعفان با هزینه میلیاردی در شهرستان مراوه تپه مشغول به خدمت هستند.

وی افزود: از روحانیت درخواست داریم به گوش همه برسانند که این لطف نظام اسلامی و خدمات نظام را که رهبر معظم انقلاب فرموند، خدماتی که نظام به روحانیت و حوزه های علمیه باید بدهند بین شیعه وسنی هیچ فرقی نیست و امروز مرکز خدمات حوزه های علیمه است که با تشکیل پرونده برای برادارن و خوهران شیعه و سنی برای خدماتی همچون شهریه و بیمه و سایر خدمات هیچ فرقی بین طلاب شیعه نمی بیند.

سرپرست مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور با تاکید براینکه، امروز با وجود آزادی های مذهبی در ترکمن صحرا قریب به ۱۷۰۰ مسجد اهل سنت داریم، افزود: این در حالی است که مساجد اهل تشیع در استان حدود ۸۰۰ مسجد است.

حجت الاسلام دیلم با اشاره به اینکه، باید قدردان و شکرگزار مقام معظم رهبری و شکرگزار آزدی های معنوی و مذهبی باشیم، گفت: امروز وجود ۱۰۸ مدرسه علوم دینی اهل سنت در گلستان و صدها دارالقرآن و مکتب خانه از افتخارات جامعه اسلامی در بحث آزادی های مذهبی است و باید با پایبندی به اصول وآرمان های انقلاب و همچنین مدافع سرسخت تصمیمات مقام معظم رهبری در بیرون از مرزها باشیم که با بودن در کنار مسلمانان جهان، به عظمت و نوراینت قرآن کریم و سنت پیامبر (ص) بیافزاییم./انتهای پیام

خبر مسلم افتخاری

0 [1]
0 [1]