مدیرکل بهزیستی گلستان :امسال ۲۷ فرزند به خانواده های دارای شرایط واگذار شده است

کدخبر:۴۸۰۶۹

البرز گلستان/مدیرکل بهزیستی گلستان اظهار کرد: افراد دارای معلولیت های جسمی حرکتی، ذهنی، بینایی، شنوایی و معلولیت های روانی در حوزه توان بخشی از بهزیستی خدمات دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی گلستان  ادامه داد: در برخی از موارد در خصوص این معلولیت ها استان گلستان رتبه های خوبی در کشور ندارد و باید با تلاش و هماهنگی دستگاه های اجرایی میزان شیوع برخی از معلولیت ها را در استان کاهش دهیم.

حسینی بابیان اینکه ۱۷ شیرخوارگاه زیر مجموعه بهزیستی در استان فعالیت می کنند، ابراز داشت: ۱۶۸ کودک کار و خیابانی در سال ۹۸ شناسایی شده بود که در امسال تعداد کودکان کار و خیابانی به ۳۵۰ مورد افزایش یافته است.

وی بابیان اینکه باید همه دستگاه ها در کنار بهزیستی از کودکان کار و خیابانی حمایت کنند، افزود: سامانه ۱۲۳ به منظور مشاوره اجتماعی به شهروندان در نظر گرفته شده و مداخلاتی در حوزه کودک آزاری، همسر آزاری، خشونت بر علیه زنان و غیره انجام می دهند.

حسینی یادآور شد: ۲۵  فرزند به خانواده هایی که شرایط برخوردار بودند در سال گذشته از سوی بهزیستی واگذار کردیم و امسال ۲۷ فرزند به خانواده های دارای شرایط واگذار شده است.

وی تاکید کرد: برخی از خدمات بهزیستی در حوزه پیشگیری به کسانی است که در حوزه اعتیاد دچار مشکل شدند و تلاش می کنیم که فرد معتاد پس از سم زدایی و ترک اعتیاد وارد بازار کار و جامعه شود.

مدیرکل بهزیستی گلستان متذکر شد: طرح غربالگری شنوایی سنجی کودکان یکی از مواردی است که بهزیستی پیگیری می کند و در سال ۹۸ بالغ بر ۳۴ هزار و در سالجاری ۲۴ هزار و ۷۹ غربالگری داشتیم.

حسینی تاکید کرد: در سال اخیر بر اساس غربالگری ۱۷۴ کودکی که دچار مشکلات شنوایی بودند شناسایی و آنها را به سمت سمعک هدایت کردیم و ۶۹ مورد نیز این مداخلات به کاشت حلزون منجر شد.

وی افزود: غربالگری بینایی کودکان سه تا ۶ سال را بهزیستی در دستور کار قرار داده که این اقدام از آسیب های بینایی در درازمدت جلوگیری می کند براین اساس یک هزار و ۵۶۰ مورد مداخله داشتیم که بینایی این کودکان با مراجعه به پزشک و استفاده از عینک اصلاح می شود.

مدیرکل بهزیستی گلستان  بابیان اینکه ۶ مرکز مشاوره ژنتیک در سطح استان در نظر گرفته شده است، بیان کرد: در مراکز مشاوره اجتماعی در ۹ ماهه امسال  ۱۷ هزار و ۲۲۲ مورد مشاوره در خصوص کودک، طلاق، ازدواج و غیره ارائه شد و  در واحد پیشگیری خط ۱۴۸۰ به صورت غیرحضوری ارائه خدمات ارائه می کنند.

خبر مسلم افتخاری

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۲ ب.ظ

دیدگاه