دکتر مهاجررئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان: ۱۲هزار و ۴۲۸ هزار خانواده از پروژه هایی ایام دهه فجر بهره مند می شوند

کدخبر:۴۸۰۳۹

البرز گلستان/در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: ۱۸۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵۰۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به مناسبت ایام دهه فجر در گلستان به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: در تولید دانه‌های روغنی، سویا، کلزا، آفتابگردان و گوشت مرغ  و هلو و توتون مقام اول را در کشور داریم که گویای پتانسیل‌های تولیدی بخش کشاورزی استان گلستان است

وی افزود:۱۲ هزار و ۴۲۸ هزار خانواده از این پروژه هایی که در ایام دهه فجر به بهره برداری می رسد بهره مند می شوند و ۵۶۶ شغل جدید براساس راه اندازی این پروژه ها ایجاد می شود.

مهاجر یادآور شد: ۱۴۵ پروژه عمرانی در ایام دهه فجر در نظر گرفته شده که ۱۸۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در این بخش در نظر گرفته شده است.

وی بابیان اینکه ۳۸ پروژه بخش کشاورزی در ایام الله دهه فجر با ۳۱۶ میلیارد تومان به صورت تسهیلاتی مورد حمایت قرار گرفته است، افزود: تقریبا در تمام شهرستان ها پراکنش پروژه های دهه فجر در بخش کشاورزی براساس جمعیت در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان  بیان کرد: بزرگترین پروژه ایام الله دهه فجر  بهره برداری از ۷۸ هزار هکتار زهکشی در اراضی شمالی استان بود که به صورت ویدئوکنفرانسی با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

مهاجر بیان کرد: زهکشی این اراضی ۳۵۵ میلیارد تومان هزینه در برداشته است و این پروژه در راستای ارتقاء سطح محصولات زراعی در شهرستان گمیشان، آق قلا و گنبدکاووس، گرگان و علی آباد کتول در نظر گرفته شده است.

وی افزود: رئیس جمهور در آیین بهره برداری این پروژه دستور اجرای زهکشی ۵۰ هزار هکتار در استان گلستان با برآورد ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار را صادر کرد و در این هفته در هیئت دولت مصوب می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان بیان کرد: مذاکره خود را با قرارگاه خاتم در خصوص تجهیز کارگاه  برای اجرای این پروژه از هفته آینده انجام خواهیم داد.

وی خاطرنشان کرد: در تولید دانه‌های روغنی، سویا، کلزا، آفتابگردان و گوشت مرغ  و هلو و توتون مقام اول را در کشور داریم که گویای پتانسیل‌های تولیدی بخش کشاورزی استان گلستان است.

رئیس جهادکشاورزی استان ادامه داد: در سال ۹۱ میزان تولید مرغ در استان ۹۰ هزار تن در سال بود که این میزان در سال گذشته به ۲۶۴ هزار تن رسید و در ۱۰ ماهه امسال نیز به همت تولیدکنندگان به ۲۷۰ هزار تن رسید و گلستان در زمینه تولید مرغ مقاوم نخست کشور را به دست آورد.

مهاجر بیان داشت: بزرگترین پروژه بخش کشاورزی استان زهکشی ۷۸ هزار هکتاری اراضی استان بود که در روزهای گذشته با فرمان رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانسی به بهره برداری رسید/انتهای پیام

خبر حسین مصدق

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۴:۵۲ ب.ظ

دیدگاه