استاندار گلستان در مراسم معارفه مدیرعامل آب منطقه ای گلستان:گلستان بودن نام این استان ما را برای دفاع از محرومیت های استان با مشکل مواجه کرده

استاندار گلستان در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اظهار کرد: مدیریت منابع آب در توسعه استان نقش برجسته ای دارد و اگر چنانچه کوتاهی در این مدیریت صورت گیرد آینده ی توسعه استان زیر سوال می رود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانیالبرز گلستان دکتر حسن صادقلو که در حضور معاون وزیر نیرو سخن می گفت، تصریح کرد: آب مسئله و چالش امروز جهان است و مهمتر از منابع آبی مدیریت آب و منابع آبی است و برای استان کم آبی همچون گلستان این مسئله از اهمیت بالایی بر خوردار است.

وی افزود: گلستان بودن نام این استان ما را برای دفاع از محرومیت های استان با مشکل مواجه کرده و کمتر کسی باور می کند که سرانه آب این استان از میانگین کشوری کمتر است و زمین های شمالی استان در حال تبدیل شدن به بیابان هستند.

وی با تشریح وضعیت زمین های شمالی استان ،خاطر نشان کرد: باید زهکشی اراضی شمالی استان هر چه زودتر آغاز شود چرا که آن مناطق به دلیل همجواری با بیابان قره قوم کشور ترکمنستان شدیداً استعداد بیابانی شدن را دارد.

وی با اشاره به وقوع ۱۱۰ سیل در ۳۰ سال گذشته استان، یادآور شد: اگر چه همه می دانند مسئله ای همچون سیل بحران مکرر این استان است و حتی طرح های مطالعاتی و جامع آن نیز در این استان تهیه شده اما مشخص نیست که چرا گلستان در این موضوع کمرنگ دیده می شود.

استاندار گلستان با تاکید بر سد سازی به عنوان یک واقعیت گریز ناپذیر در گلستان، گفت: باید تمامی سدهایی که در حال اجراست به پایان برسد و همچنین سد هایی که در مرحله مطالعه قرار دارند ، کارشان با جدیت پیگیری شود.

دکتر صادقلو در بخش دیگری از سخنان خود روح مسولیت را روح تغییر و گذار دانست و افزود: روح مسولیت بسیار گذرنده است تا جایی که ممکن است این گذر را احساس نکنیم اما در دوران کوتاه هر مسولیتی باید تلاش کنیم که منشا اثرات خیر باشیم.

همچنین در این آئین تودیع و معارفه معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: کاهش بارندگی در کشور ۲۰ درصد بوده در حالیکه این رقم در گلستان به ۲۳ در صد در سال گذشته رسیده است و این استان به شدت تحت تنش آبی قرار دارد.

مهندس محمد حاج رسولیها با بیان اینکه بارندگی یکی از شاخص های تنش آبی است، یادآور شد: گلستان یکی از چهار استان بحرانی کشور در سال آبی ۹۴ است و توجه به آن از اولویت های وزارت نیروست.

وی با اشاره به پروژه های آبی در حال اجرای استان گفت: در سال جاری رقم ۲۰ میلیارد تومان به پروژه ی عظیم سد نرماب اختصاص یافته و بر این باوریم که با تسریع در ساخت این پروژه مشکل آب قریب به ۳۰ درصد ساکنان استان گلستان حل خواهد شد.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم از زحمات ۵ ساله ایرج حیدریان مدیر عامل پیشین شرکت آب منطقه استان قدردانی و علی نظری به عنوان مدیر عامل جدید این شرکت معرفی شد.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۷:۳۵ ق.ظ

دیدگاه