گزارش رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کردکوی در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی درروند تولید و عرضه در شهرستان

کدخبر:۴۷۵۲۹
به گزارش البرز گلستان/اقتصادی/رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان کردکوی در نشست خبری روند تولید و عرضه در شهرستان کردکوی را در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با وجود مشکلات عدیده بر پیکره اقتصاد بدلیل وجود ویروس منحوس کرونا و تحریم های ظالمانه استکبار جهانی بشرح زیر خبرداد: شهرستان کردکوی دارای تاریخچه ای کهن در تولید کالای اساسی در شهرستان و استان است این مهم به کمک شهروندان آمده و وضعیت مطلوب تری را نسبت به شهرستانهای اطراف و کشور رقم زده است. این مقوله در خصوص مرغ نیز بر اقتصاد شهرستان کردکوی سیطره داشته و با مشکلات عدیده در تولید این محصول استراتژیک سبد خانوار و محصول حاصل از آن – تخم مرغ- که با داشتن سه واحد کشتار مرغ گرم و یک واحد تولید تخم مرغ در شهرستان به مدد شهروندان شتافته و به تعدیل قیمت و فراوانی کمک بسزایی نموده است، و عزم جدی در کارکنان خدوم اداره و استان وجود داشته که نسبت به جذب سهمیه های تنظیم بازار ممارست ورزند. الحمدلله ماحصل آن فروکش قیمت در شهرستان است . ازآغاز موج سوم کوید ۱۹ و تشدید نظارت ها تلاش حد اکثری بر این پایه استوار گردیده است تا همشهریان عزت مند از مشکلات کمتری نسبت به شهر های اطراف خود در تامین مایحتاج ضروری برخوردار گردند که در این راستا کار گروه تنظیم بازار شهرستان و دیگر کار گروه ها و کمیسیون های اقتصادی و نظارتی نیز تحت رهبری یکپارچه ستاد در استان و فرماندار در شهرستان به این مهم کمک نموده و ما حصل آن حضور همیشگی و گسترده محصولات سبد خانوار بدون تشکیل هیچ صفی از زمان ظهور کرونا در سطح شهرستان میباشد. در این راستا از ابتدای دیماه سه نوبت روغن خانوار و دو سری روغن صنوف تنظیم بازار در شهر و روستا توسط اتحادیه خوار بار لبنیات و دیگر نمایندگان تحت نظارت بازرسین اداره صمت و اتاق اصناف و نظارت مستمر کارگروه تنظیم بازار توزیع گردیده است. افتخار آن را داریم که بگوئیم وضعیت مرغ گرم عادی شده و بمیزان نیاز توزیع میگردد و بهمین علت مرغ منجمد از استقبال خوبی برخوردار نیست ، شایان ذکر است در یک طرح کشوری بسیج اصناف و نظارت بسیجیان عزیز شهرستان ذیل قرارگاه ۱۷ ربیع و تحت فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران که در قالب طرح ناظرین و بازرسین صنوف به مدد اداره صمت شتافتند و در نظارت صنوف شهرستان قبول زحمت نموده اند تقدیر و تشکر می نمائیم . ضمناً در کمک های مومنانه نیز برای دست گیری از اقشار آسیب پذیر بسته های کمک معیشتی همراه کمیته امداد و اداره اوقاف شهرستان هستیم و در این زمان کرونا زده در کنار مستمندان خواهیم بود .
مقصودلو در ادامه افزود تعداد بازرسی ها در یکماهه اخیر ۵۶۰ فقره ،گشت مشترک ۱۱۲ مورد .
اهم تخلفات ؛
آرد و نان و تخم مرغ بوده ،عناوین تخلفات .
تخلفات نظیر ؛ عرضه خارج از شبکه . گرانفروشی . عدم درج قیمت و قاچاق میباشد.
تعداد پرونده های متشکله در دیماه تا زمان ارائه این مصاحبه ۱۶مورد میباشد .
رئیس صنعت ،معدن و تجارت شهرستان در مقوله نظارت ها در یکماهه اخیر در بخش صنف و صنعت اضافه کرد -ضمن پیگیری های انجام شده و نظارت اعضای محترم کار گروه تنظیم بازار شهرستان و استان در یکماهه دیماه از قبیل بازدید ؛ ریاست محترم سازمان صمت گلستان ۵ مورد ، فرماندار محترم ،معاونین محترم فرماندار ۲ مورد ، رئیس محترم تعزیرات ۷ مورد ، رئیس شبکه بهداشت یک مرحله و رئیس صمت بصورت مستمر و روزانه همچنین گشت های کارشناسی با محوریت اداره صمت بصورت مستمر و شبانه روزی بازرسی اداره بهمراه نمایندگان محترم دادستانی ، نیروی انتظامی ، تعزیرات، غله ،جهاد کشاورزی ،شبکه بهداشت ، دامپزشکی و سایر بازدید های تخصصی با عوامل اجرایی دیگر سازمان متبوع و ادارات استانی و شهرستان .
میزان جذب و توزیع کالاهای تنظیم بازار ؛ شایان ذکر است در یکماهه دیماه بمیزان ۴۰۵۰۰ کیلو گرم روغن مصرف خانوار ، ۱۰۵۰۰ کیلوگرم روغن مصرف صنف و ۳۱۸۰۰ کیلوگرم تخم مرغ در جای جای شهر و در روستاها اختیار همشهریان و روستائیان عزیز زیر نظر دهیاران و روسای شورا تقدیم گردیده است .
البته کارخانه روغن عالیا حسب سنت کهن و اصالت حضورش در این شهرستان بصورت مستمر و روزانه حدود یک تن در بین شهروندان جدای از برش های تخصیصی تقدیم شهروندان می نماید. امید آن داریم با فراوانی کلیه اقلام بسهولت در اختیار شهروندان با عزت مان قرار گیرد.
از دیگر موضوعات قابل ذکر حضور رئیس محترم و معاونت امور بازرگانی سازمان صمت گلستان بهمراه مدیر کل محترم تعزیرات طی جلسه ای با حضور فرماندار محترم و نماینده محترم غرب استان بمنظور بررسی راهکارهای توسعه اقتصادی شهرستان و همچنین بررسی موانع و مشکلات تولید در غرب استان و بطور اخص در شهرستان کردکوی با دعوت فرمانداری کردکوی بوده است.

امید داریم که زحمات تمامی اقشار از استاندار محترم و فرماندارگرامی و ریاست محترم سازمان و کلیه عوامل اجرایی استان و شهرستان که همانا رضایت و امنیت خاطر شهروندان است مورد قبول بارگاه احدیت واقع گردد.
مقصودلو در ادامه افزود – تک تک اعضای محترم تنظیم بازار اعم از فرماندار محترم ، معاونین ایشان ، تعزیرات ، دادگستری ، نیروی انتظامی ، قرارگاه ۱۷ ربیع ، و کلیه کارکنان اداره صمت بهمراه بازرسین و روسای محترم اتاق و اتحادیه های صنفی بصورت شبانه روزی در حال پایش شهرستان فعال بوده و در نوبت صبح و عصر طی گشت های نوبه ای و مشترک بر صنف و صنعت نظارت داشته ودفاع از حقوق حقه شهروندان عزت مند از اهداف گروه کاری اقتصادی در شهرستان است .
شهروندان عزیز موانع و مشکلات شهرستان را بمنظور بهره مندی از خدمات بهتر و جلو گیری از تضییع حقوق شهروندی به ما اطلاع رسانی نمایند و در داشتن شهرستانی سالم یاورمان باشند .
در خاتمه – مقصودلو بعنوان حرف دل با بازاریان و شهروندان خواستار رعایت بیشتر موازین بهداشتی شد – کسبه محترم شهروندان گرامی همانگونه که در پیام های قبلی نیز مستمراًتاکید شد ، رعایت کلیه دستورالعملهای کرونا ویروس و همگامی و همراهی با ستاد ملی کرونا ضامن سلامت ما و جامعه مان می باشد. با رعایت این پروتکل ها به برون رفت ازاین بحران که همانا ضامن سلامت خود و خانواده و نهایتاً جامعه ای عاری از کرونا است یاریگر خدمات شهری و پرسنل خدوم و خسته بهداشت و درمان باشیم .
خطوط ارتباطی ما ؛ شماره تماسهای زیر میباشد . و ۰۱۷۳۴۳۵۲۱۱۰۱۲ و۱۲۴

گزارش مسلم افخاری

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲:۵۶ ب.ظ

دیدگاه