وزیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان تاکیدکرد:جمع‌آوری وثبت و ضبط آثار مربوط به شهدا از برنامه‌های اولویت‌داردر بنیاد شهید

کدخبر۴۷۴۱۷

البرز گلستان/ ایثارگران اسرافیل وزیری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در جلسه کارگروه ایثار و شهادت استان اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم و اولویت‌دار در بنیاد شهید در کنار خدماتی که به خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران ارائه می‌دهد، جمع‌آوری و ثبت و ضبط آثار مربوط به شهدا است.

وی گفت: در کل کشور حدود ۹ میلیون اثر از شهدای دوران دفاع مقدس جمع‌آوری شده که سهم استان گلستان بیشتر از ۲۲۰ هزار اثر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افزود: این آثار شامل دست نوشته، وصیت نامه، زندگینامه، خاطره نوشت و غیره است که سال آینده از طریق فضای مجازی برای همه افراد قابل دسترسی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: هدف از این کار حفظ و نگهداری آثار و انتقال آن به نسل‌های جوان است تا بتوانند از این افتخارات حفاظت و پاسداری کنند.

وزیری ادامه داد: وصیت نامه‌های شهدای استان نیز تقریباً جمع‌آوری شده و مردم با ارسال عدد یک به سامانه ۳۰۰۰۷۵۶۱۱۱ می‌توانند وصایای شهدا را دریافت کنند.

وی با اشاره به نقش بانوان در پیروزی انقلاب و دوران جنگ تحمیلی گفت: استان گلستان ۳۶ شهیده تقدیم انقلاب کرده است که امسال یادواره شهدای زن استان برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بیان داشت: دیدار با یکهزار و ۲۴۷ مادر شهید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و ساماندهی گلزارهای شهدا در سراسر استان از جمله موضوعاتی است که باید نسبت به آن اهتمام جدی داشته باشیم.

خبر مسلم افتخاری

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۷:۳۶ ق.ظ

دیدگاه