شهربانو برهانی سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان آسیب‌های اجتماعی اولویت دار استان رامهاجرت، حاشیه نشینی، فضای مجازی، طلاق ،اعتیاد و خودکشی اعلام کرد

کدخبر۴۷۰۵۱

البرز گلستان شهربانو برهانی سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان در کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان گلستان اظهار کرد: بر اساس آمار مرکز رصد سازمان امور اجتماعی کشور، رتبه استان گلستان در بین استان‌های کشور در برخی از آسیب‌های اجتماعی در سال گذشته بالاتر از سایر استان‌ها است.

وی به برخی از این شاخصه‌ها اشاره کرد و افزود: رتبه گلستان در بین ۳۱ استان کشور در همسر آزاری ۲۰، کودک آزاری ۱۸، خودکشی ۲۱، قتل ۱۲، فوت شدگان براثر مصرف مواد مخدر ۲۹، فوت شدگان از نظر مصرف الکل ۲۰، فوت شدگان تصادفات رتبه ۲۵ است.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان ادامه داد: رتبه گلستان در بین استان‌های کشور در طلاق ۱۸، آمار مجروحان تصادف ۲۵، میزان عمومی ازدواج ۱۱، نزاع فردی ۲۵ و نزاع جمعی ۲۶ است.

وی با اشاره به اینکه مهاجرت، حاشیه نشینی، فضای مجازی، طلاق و اعتیاد و خودکشی جزو آسیب‌های اجتماعی اولویت دار استان گلستان هستند، اضافه کرد: تاکنون ۶۹ محله حاشیه نشین با وسعت سه هزار و ۸۸۰ هکتار در استان شناسایی شده‌اند.

برهانی با بیان اینکه میزان خودکشی با دارو در استان به مراتب بیشتر از سایر روش‌هاست، تصریح کرد: بیشتر آمار اقدام به خودکشی در زنان متاهل شهری و خانه‌دار استان با میانگین سنی ۱۵ تا ۲۴ سال گزارش شده و محیط ناامن، فقر و شرایط بد اقتصادی از جمله عوامل اصلی اقدام به خودکشی در استان اعلام شده است.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۴ ق.ظ

دیدگاه