معاون عمرانی استاندار گلستان در مراسم معارفه مدیر عامل آب روستایی :امکان استواری روستاییان یک فرصت دربخش تولید و امنیت غذایی را فراهم می کند.

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان مراسم تودیع و معارفه دو تن از مدیران آب فاضلاب روستایی با حضور مهندس مروتی معاون عمرانی استاندار،مهندس پاکروح معاون هماهنگی و پشتیبانی و مشاور و مدیر دفتر مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ،مهندس رحمتی مدیر آب و فاضلاب شهری استان مهندس شهابی مدیریت توزیع برق گلستان و جمعی از مدیران کل و معاونین دستگاه های اجرایی استان گلستان در محل سالن اجتماعات شرکت گاز استان برگزار شد در این مراسم مهندس مهدی شکیبافر به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان گلستان معرفی شد و از زحمات مهندس علیرضا خواستار مدیرعامل سابق این شرکت قدر دانی بعمل آمد.

در این نشست مهندس مروتی معاون عمرانی استاندار گلستان ضمن اینکه بازنشستگی را فرصت خدمات نوین نام برد و بیان داشت : فرصت بازنشستگی فرصتی برای خانه نشینی می باشد ولی بازنشستگی فرصت خدمت نوین است برای همه کسانی که ساله زحمت کشیده اندو تلاش برای خدمت به مردم انجام دادند.

وی سپس ضمن بیان اینکه ۴۹ درصد جمعیت استان در روستاو ۵۱درصد در شهرها سکونت دارند گفت : جمعیت ۴۹درصدی روستایی در استان گلستان اهمیت شرکت آب و فاضلاب روستایی را می رساند و این جامعه ساکن در روستا اهمیت مردم به بخش کشاورزی و تولید میباشد و اگر شرایط زیستی برای بخش تولید فراهم نشود این امنیت خاطر اقتصادی و امنیت خاطر جمعیتی قطعا رقم نخواهد خورد .

مهندس مروتی سپس ادامه دا: کار بسیار داریم و با نرم کشوری فاصله داریم ورتبه برخورداری از آب روستاها بالای ۲۰خانوار استان و داشتن بالای ۷۵درصداگر چه با نرم کشوری فاصله داریم ولی مطلوب نیست .

وی سپس استواری روستاییان در روستا را یک فرصت در بخش تولید دانست و گفت : امکان استواری روستاییان یک فرصت دربخش تولید و امنیت غذایی را فراهم می کند.

معاون عمرانی استاندار ضمن تقسیم بندی روستاها در استان به سه دسته گفت : سه دسته در استان روستاوجوددارد یک منطقه بسیار فقیر و دارای آب کم  دسته دیگر لایحه میانی از یک غنای معمولی برخوردار هستند اما از کیفیت برخوردار نیست و دسته سوم از نظر کیفیت و غنای آب مطلوب است . ولی تاثیرات خشکسالی باعث می شود که این لایحه تحت تاثیر قرار گیردبه ذخیره نشدن نفوذ آب در لایه آب ساز استان

وی همچنین ضمن انتقاد از آب رسانی به بعضی از روستاها باتانکر اظهار نمود: وضعیت آب روستایی برازنده نظام جمهوری اسلامی نیست که ما روستاها را بوسیله تانکرآب رسانی کنیم . واین نیاز به برنامه ریزی و تجربه همکاران برای هدایت کمیت دراد.

مهندس مروتی معاون عمرانی استاندار سپس در باره وضعیت تاسیسات آب شرب بیان نمود: عمر مفید تاسیسات رو به پایان است ونیاز است در این زمینه سرمایه گذاری شود وتوجه زیادی شود و باید حفظ ونگهداری شود و این ظرفیت نیز در آب روستایی دور از انتظار نیست .

وی در خاتمه ضمن مخاطب قرار دادن مدیر عامل جدید آب فاضلاب روستایی استان گفت : مهندس شکیبافر یقینا شناسایی موضوعات را خواهند داشت و برنامه ریزی کامل خواهند داشت و بحث آب رسانی روستاها که دغدغه خاطر مسئولین است نیاز است به ایجاد طرحهای لازم این فرآیند سرعت ببخشیم و شاهدروستاهای باشیم که ازحداقل امکانات برذخوردار باشند .

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۸:۰۶ ب.ظ

دیدگاه