کشف و توقیف دو محموله غیر استاندارد پوشک بچه در شرق گلستان

کدخبر۴۶۳۰۲

البرز گلستان .رئیس اداره استاندارد گنبد کاووس از کشف و توقیف دو محموله غیر بهداشتی و غیر استاندارد پوشک بچه به صورت فله ای در گنبدکاووس و مینودشت خبر داد.
محسن خسروی اظهار داشت: تیم بازرسی اداره استاندارد گنبدکاووس در راستای اجرای وظایف نظارتی و در بازدیدهای خود موفق به کشف  و توقیف

 دو محموله پوشک بچه فاقد نشان استاندارد شد که به  صورت فله ای  و غیر بهداشتی در شهرستان گنبدکاووس و مینودشت توزیع و به  فروش 

می رسید.
وی تصریح کرددر این بازرسی  مجموعا ۵۰۰۰  عدد پوشک بچه به صورت فله، بدون نام و نشان تجاری و بدون اصالت و یکهزار عدد پوشک بچه با نام های تجاری مختلف که همگی علاوه بر غیر بهداشتی بودن، فاقد علامت استاندارد بود کشف و توقیف و با دستور قضایی دادستان شهرستان مینودشت امحا شد.
رئیس اداره استاندارد گنبدکاووس خاطر نشان کرد: این نوع پوشک در بعضی از واحدهای تولیدی کشور  از محل ضایعات ناشی از خط تولید همان کارخانه ها با کیفیت بسیار پایین تولید شده و متخلفان این پوشک ها را به صورت فله ای توسط دستفروشان سیار در مبادی ورودی و خروجی شهرهای شرق استان و یا شبانه، در میادین مرکزی شهرها به ویژه شهرستان گنبدکاووس به فروش می رساندند.
وی بیان کرد: توزیع و فروش پوشک ها به صورت فله و بدون رعایت اصول و ضوابط بهداشتی و با کیفیت پایین و بدون علامت استاندارد باعث جذب و انتقال آلودگی میکروبی می شود که آسیب های جبران ناپذیری را به سلامتی  کودک وارد خواهد کرد.
خسروی گفت: از همه هموطنان عزیز می خواهیم که از خرید اجناس با کیفیت پایین و فاقد نشان استاندارد جدا خودداری کرده و برای حفظ سلامت و ایمنی خود و خانواده شان از خرید کالاهای غیر استاندارد خودداری نمایند.
خسروی از شهروندان گلستانی در خواست کرد با ارسال کد ده رقمی مندرج در زیر نشان استاندارد کالاها به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، به صورت رایگان از اصالت علامت استاندارد روی محصول اطمینان حاصل نمایند و چنان چه موردی در اصالت این نشان وجود داشت، با ارسال پیامک به سامانه ۳۰۰۰۱۵۱۷ یا تماس با سامانه تلفنی ۱۵۱۷، ضمن ذکر نام و محل توزیع کالا، به جمع آوری این محصولات از سطح بازار، یاری و از به خطر افتادن سلامت و ایمنی شهروندان جلوگیری نمایند.

خبر مسلم افتخاری

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۴:۴۲ ب.ظ

دیدگاه