- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

گوهری رادمدیرکل آموزش و پرورش گلستان:شبکه شاد سه در هفته آینده در سطح کشور راه اندازی می شود/ کردکوی با ٧٨ درصد در شبکه شادبیشترین حضوررادارد

کدخبر۴۶۱۱۷

البرز گلستان احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان صبح امروز (یکشنبه ٢٣ آذر) در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد:: با توجه به شرایط کرونا و تعطیلی بیش از سه هفته ای مدارس، کلاس ها به صورت غیرحضوری و به صورت مجازی در شبکه شاد پیگیری می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه تا روز گذشته برخی از شهرهای استان در وضعیت قرمز کرونا قرار داشت، افزود: در حال حاضر بیشتر شهرهای استان به وضعیت نارنجی درآمده است.

وی ادامه داد: با توجه به این وضعیت، بیش از ٢٠ درصد دانش آموزان  بخشی بخاطر عدم برخورداری از تجهیزات و اینترنت امکان حضور در شبکه شاد را ندارند.

گوهری راد متذکرشد: برخی از دانش آموزان به دلیل نبود اینترنت امکان حضور در شبکه شاد را ندارند، این دانش آموزان در مدارس روستایی و مناطقی قرار دارند که امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت وجود ندارد،

وی با بیان اینکه در ستاد استانی کرونا درخواست شده تا مدارس این روستاها با نظر شبکه بهداشت حداکثر سه روز در هفته باز شوند، گفت: این روستاها بیشتر در شرق استان، در مناطق کوهستانی، مینودشت، گالیکش، رامیان و علی آباد قرار دارند

احسان گوهری راد اضافه کرد: از ابتدای سال اسامی دانش آموزانی که به مدرسه مراجعه نکرده بودند احصا و دلایل ترک تحصیل آنها مشخص شد.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر از ٧۶.۵٣ درصد دانش آموزان ثبت نام شده در شبکه شاد، حدود ۶۶ درصد آنها آنلاین هستند. وبیشترین عدد از لحاظ حضور در شبکه شاد در کردکوی با ٧٨ درصد و کمترین حضور در شبکه شاد در رامیان با ۵١ درصد است.

گوهری راد افزود: نرخ امید به تحصیل در گلستان ۱۱.۶ درصد است که با توجه به میانگین کشوری (۱۱.۳۴) وضعیت خوبی نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان خبر داد: شبکه شاد سه در هفته آینده در سطح کشور راه اندازی می شود که بسیاری از مسائل و مشکلات را برطرف کند.

خبر مسلم افتخاری

 

 

 

 

 

0 [1]
0 [1]