سفر به روستای زیبای قلی تپه گالیکش /و اقدامات عمرانی در روستا

کدخبر۴۶۰۰

‍ ( امروز با ما به روستای زیبای قلی تپه سفر کنید/ تشریح مهمترین اقدامات دهیاری قلی تپه گالیکش طی سال های اخیر

البرز گلستان در ادامه سفرهای مجازی به یکی از روستاهای استان و با گفت و گو با دهیار روستا، این بار به گالیکش و روستای قلی تپه سفر کرده ایم و پای صحبت علی فرامرزی دهیار روستا که از دهیاران با تحصیل کرده و توانمند استان می باشد، نشسته ایم.

🔻علی فرامرزی دهیار روستای قلی تپه بخش مرکزی گالیکش با ۳۶ سال سن دارای مدرک کارشناسی حسابداری در مصاحبه با کانال روستاییان گلستان گفت: این روستا با ۱۶۷۰ نفر جمعیت در ۱۰۸ کیلومتری مرکز استان قرار دارد و اغلب اهالی این روستا به شغل کشاورزی مشغول هستند.

🔻وی در رابطه با اقدامات عمرانی دهیاری در سال های اخیر اظهار داشت: خرید زمین به مساحت ۴۰۰ مترمربع و احداث ساختمان دهیاری به همراه ۲ باب مغازه تجاری، احداث پارک، اجرای ۲۰۰ متر کانیوو، بتن ریزی ۱۵۰۰ مترمربع از معابر فرعی روستا، پیگیری واگذاری ۱۳۰۰ مترمربع زمین جهت احداث مرکز بهداشت، پیگیری واگذاری ۲۴۰۰ مترمربع زمین جهت احداث سالن ورزشی که این سالن در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد، از مهمترین اقداماتی است که دهیاری این روستا انجام داده است.

🔻دهیار روستای قلی تپه افزود: رایزنی با خیر و واگذاری ۴۰۰۰ مترمربع زمین جهت احداث مدرسه ۸ کلاسه، تخریب و بازسازی خانه عالم با پیگیری شورا، دهیاری و کمک های مردمی، پیگیری تقویت شبکه توزیع برق و روشنایی از دیگر اقداماتیست که در این روستا انجام شده است.

🔻علی فرامرزی با اشاره به اهمیت فضای سبز در روستا گفت: در راستای توسعه فضای سبز در سال های اخیر بیش از ۱۰ هزار اصله نهال از جمله نارنج، زیتون و پالونیا بین روستاییان توزیع شده است.

🔻وی در رابطه با منابع پایدار درآمدی برای دهیاری گفت: از آنجایی که این روستا دارای یک دستگاه بابکت می باشد، سال گذشته از این محل بیش از ۲۰۰ میلیون تومان درآمدزایی برای دهیاری داشته است.

🔻وی با اشاره به اینکه پسماندهای این روستا ۳ بار در هفته بصورت جمع آوری می شود، گفت: پیگیر مکانیزه کردن سیستم جمع آوری پسماند این روستا هستیم و حدود ۴۰ درصد از بهای خدمات جمع آوری پسماند در روستا از اهالی جمع آوری شده و امیدواریم این میزان در آینده افزایش یابد.

خبر مسلم افتخاری

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۶:۱۷ ب.ظ

دیدگاه