حجت الاسلام پناهیان درهمایش معرفی شهید شاخص بسیج رسانه کشوردر گلستان:باید فضای سیاسی کشور را آرام کرد از شلوغی سوءاستفاده می کنند

به گزارش گروه ایثار و شهادت پایگاه خبری البرز گلستان حجت الاسلام پناهیان صبح امروز ۳۱ اردیبهشت ماه در تالار صدا و سیمای گلستان درهمایش معرفی شهید شاخص بسیج رسانه کشور با بیان اینکه سیاست عرصه تفاهم است اظهار کرد: یک زمان گروه اندکی خود را اصلاحات و نقطه مقابل را اصولگرا نامیدند، جنگی شروع کردند و شعله ور شد.

وی تصریح کرد: نمی توان جامعه را به این سهولت تقسیم بندی و فریب داد، ادبیاتی را به خودشان نسبت دادند و ادبیاتی را به ما تحمیل نمودند و این دسته بندی به همه مردم جامعه تحمیل شد.

حجت الاسلام پناهیان با بیان این مطلب که امام راحل با صدور حکم صدام رشدی از ارزش ها دفاع کرد یا حکم واقعیت داد خاطرنشان کرد: این یک واقعیت است که منافع ملی با حفظ عزت ما گره خورده است.

دسته بندی اصلاح طلب و اصولگرا به همه افراد جامعه تحمیل شده است

وی با ابراز تاسف از اینکه اقلیت را در یک جریان و کل کشور را در جریانی دیگر دسته بندی کردند متذکر شد: هیچ وقت دسته بندی اصلاح طلب و اصولگرا، ریشه بندی صادقانه ای نداشته است این دسته بندی به همه افراد جامعه تحمیل شده است .

وی با بیان اینکه در فضای دعواهای سیاسی دروغ راحت گفته می شود اذعان کرد: باید فضای سیاسی کشور را آرام کرد از شلوغی سوءاستفاده می کنند در دو قطبی کردن جامعه حق و باطل پنهان می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت : جهان ما جهان سلطه است و اولین ابزار ان هم رسانه است و ما برای مقابله باید به این بازار مسلط باشیم .

وی افزود : سالهاست که یک فاجعه رسانه رخ داده که رسانه ها را به دو گروه اصلاح طلب و اصولگرا تقسیم می کنند و با بوجود اوردن این دو گروه موهوم و خیالی با دو ادبیات سوء تفاهمات شکل گرفت و با این دسته بندی دو گروه شکل گرفتند و مدام به هم تهمت می زنند و خدا نیامرزد کسانی را که به دو قطبی شدن جامعه پرداختند .

حجت الاسلام پناهیان با بیان این مطلب که آمریکا اگر می توانست کارخانه ای در کشوری بسازد در عراق می ساخت چرا که آمریکا به هر کشوری نزدیک شده جز بستن کارخانجات کاری ندارد از اینرو دلیلی ندارد ادبیات خودمان را در مذاکره تغییر دهیم.

وی افزود: من در جلسه ای گفتم اگر کارخانه با رفع تحریم ایجاد شود به مذاکره کنندگان حقوق دو برابر داده می شود، ما مذاکره مفید می دانیم اگر نتیجه نداد با غرب اتمام حجت می کنیم در هر صورت به نفع ماست اما اگر نعوذبالله نتیجه بد داد برای همیشه جامعه ما در برابر استکبار بیمه خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم با تجربه تلخ به این نتیجه نائل نشویم که مجبور شویم برای همیشه پشت دستمان را داغ کنیم.

حجت الاسلام پناهیان تاکید کرد: در عرصه سیاسی باید بنا را به تفاهم باشد، در سال همدلی و همزبانی باید حواسمان باشد که اختلافات نابجا بستر سوءاستفاده دشمن را فراهم می نماید و از گفتمان نابجای اختلاف برانگیز استفاده نکنیم.

ضرباتی که دشمن از امواج سوءتفاهم به جامعه وارد می کند جبران ناپذیر خواهد بود

وی گفت: شما دانشجویان به گفتمان سازی هایی که موجب دو قطبی شدن جامعه می شود تن ندهید و فرصت را از دست دشمن اصلی بگیرند ، شما نخبگان جامعه رفع تفاهم کنید چرا که دشمن از امواج سوءتفاهم ضرباتی به جامعه وارد می کند که گاهی یک عمر جبران ناپذیر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه نباید در دفاع از حق سوءتفاهم ایجاد کرد گفت: الگوی ما امام حسین (ع) است با نگاهی به وصیت نامه ابا عبدالله(ع) در می یابیم که در خصوص عاشورا از بیان عاطفی استفاده می کند که کمترین سوءتفاهم بدنبال داشته باشد.

برخی در مذاکرات جو قرمز و آبی ایجاد می کنند

حجت الاسلام پناهیان در پایان گفت: در مذاکرات جو قرمز و آبی ایجاد می کنند در صورتی که فضای سیاسی فضایی جدی است، مذاکرات باید حرفه ای باشد و بی دین های دنیا به ما نخندند، کدام کشور اسرار نظامی خود را در اختیار کشوری قرار می دهد اگر به اسرار حساس و نظامی ما راه پیدا کردند باید منتظر بمباران و حملات دشمن باشیم.

IMG_7647IMG_7649

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۷:۳۷ ب.ظ

دیدگاه