- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

مهندس رحمتی مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان :باید برای عبور از بحران کم آبی چاره اندیشی کرد

به گزارش گروه اقتصادپایگاه خبری البرز گلستان مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان گفت: با توجه به اینکه استان گلستان با بحران کم آبی مواجه است مردم این استان تابستان سختی را پیش رو دارند به همین علت صرفه جویی در مصرف آب در بخش خانگی و کشاورزی ضرورت دارد و صرفه جویی تنها راهکار عبور از تابستان کم آب است
مهندس محمد هادی رحمتی با بیان این مطلب افزود اگر شرایط آبی کنونی استان مدیریت صحیح شود امیدواریم مشکل تامین آب با شرایط ساده تر و مشکلات کمتر سپری شود.
وی تصریح کرد بحران جدی آب ،ضرورت توجه شهروندان گلستانی را به مدیریت مصرف و صرفه جویی از این مایع حیات بخش بیشتر می کند
وی افزود استانی که در این سال ها بحران کم آبی و بروز خشکسالی به قطب کشاورزی بودن آن در کشور آسیب زده و هم اکنون حتی تامین آب شرب شهروندان را سخت کرده است و هشدارهای مکرر مسئولان و اطلاع رسانی رسانه ها نیز نتوانسته تاثیر بسیاری داشته باشد . باید برای عبور از بحران کم آبی چاره اندیشی کرد.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان پیشنهاد می کند،اگر هر یک از شهروندان ۱۰ الی ۱۵درصد در مصرف آب صرفه‎جویی کنند از کاهش بی‎رویه منابع آبی نیز جلوگیری می شود و فصل گرم سال با مشکلات کمتری طی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید آب در شهر گرگان ۱۵۱۵ لیتر در ثانیه می باشد خاطر نشان کرد در حال حاضر درزمان پیک مصرف در شهر گرگان ۲۲۵ لیتر در ثانیه با کمبود آب مواجه هستیم.
مهندس رحمتی در باره میزان مصرف آب در استان گلستان اظهار داشتند: در استان گلستان میانگین مصرف از ۲۰۰لیتر تا۲۲۰لیتر متفاوت است در حالی که در کشورهای پیشرفته اروپایی بین ۱۲۰تا ۱۴۰لیتر در شبانه روز می باشد.
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان گلستان با بیان این مطلب که در حال حاضر ۹۰ هزار متر مکعب آب ذخیره داریم تصریح کرد این حجم ذخیره آب شرب برای تابستان کافی نبوده و مشترکین باید از هم اکنون در مصرف آب شرب نهایت دقت و صرفه جویی را داشته باشند.
وی اظهار داشت با توجه به شروع فصل تابستان عملیات بازسازی چاه های شهر گرگان آغاز شده و امیدواریم تا اوایل تیرماه مخزن خرگوش تپه و ایستگاه پمپاژ که از مراکز مهم آبرسانی به گرگان بشمار می رود وارد مدار بهره برداری شود

+23 [1]
0 [1]