مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای گلستان به مناسبت یادبودقربانیان سوانح رانندگی:رعایت نکردن حق تقدم، وجودنقص درسیستم روشنایی وسن کم موتورسواران ازعمده دلایل وقوع تصادفات است

کدخبر۴۵۳۱۳

به گزارش البرز گلستان به مناسبت یاد بود قربانیان سوانح رانندگی مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان گلستان به اتفاق معاونت محتر م حمل ونقل این ادره کل و همچنین مرتضی نجار دبیر و مسول اجرای جمعیت طرفداران ایمنی راههای استان گلستان در راستایی یادبود قربانیان سو انح رانندگی دیداری از خانواده داغدار مرحوم محمد قایمی در روستایی چهارده از توابع شهرستان کردکوی که در تصادف موتور سیکلت جان خودش از دست داده داشته و در این دیدار مهندس میقانی ضمن گرامی داشت یادبود قربانیان سوانح رانندگی بیان نمودند حادثه دلخراش و غمناک تصادف که باعث جان باختن شادروان محمد قایمی شد سبب تألم و تأثر شدید گردید

وی افزود: نداشتن کلاه ایمنی بیشترین علت مرگ این موتورسواران بود و این ضرورت استفاده از کلاه ایمنی را دوچندان می کند.
وی اظهار کرد: ۵۰ درصدمجروح ناشی از تصادفات رانندگی موتورسواران و ترک نشینان موتورسیکلت بودند که در میان آنان قطع نخاع و عضو نیز وجود داشت.
میقانی با تاکید براینکه موتورسیکلت وسیله مناسب و مطمئنی نیست، افزود: کسانی که از موتورسیکلت استفاده می کنند لازم است به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نیز توجه بیشتری داشته باشند و استفاده از کلاه ایمنی استاندارد را جدی بگیرند.

وی افزود تخطی از سرعت مطمئنه، بیشترین علت در تصادفات رانندگی است و هر سال بر اثر این کار، شمار زیادی از هموطنان جان خود را در جاده های برون شهری از دست می دهند.
مهندس میقانی به مرگ موتورسواران در رون شهر استان گلستان اشاره کرد و افزود: ۹۰ درصد علت فوت موتورسواران یا ترک نشینان آنها در تصادفات به خاطر نداشتن کلاه ایمنی است.
وی تصریح کرد: رعایت نکردن حق تقدم، وجود نقص در سیستم روشنایی و کم سن و سال بودن موتورسواران، نیز از عمده دلایل وقوع تصادفات است.
میقانی با بیان اینکه بیشترین فوت شده در میان موتورسواران افراد ۱۵ تا ۲۵ سال هستند افزود: ۳۰ درصد تصادفات مربوط به موتورسیکلت است و در تصادفات اتفاق افتاده بالای ۸۵ درصد موتورسواران مقصر هستند.

خبر مزتضی نجار

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۵:۲۵ ب.ظ

دیدگاه