حریق درمراتع جنگل های گلستان کنترل می شود ،بانصب دوربین های دوربردپایش حریق در مناطق حساس جنگل ها

 

کدخبر۴۵۱۵۰

مراسم افتتاحیه و بهره برداری از خودروهای آتش نشانی و دوربین های دوربرد پایش حریق در محل یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان برگزار شد.مراسم افتتاحیه و بهره برداری از خودروهای آتش نشانی و دوربین های دوربرد پایش حریق در محل یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان برگزار شد.

البرز گلستان به گزارش خبرنگار پیام طبیعت- ابوطالب قزل سفلو با اشاره به پدیده نوظهور تغییر اقلیم ادامه داد: با توجه به این پدیده نوین، نیاز به استفاده از تجهیزات جدید همچون دوربین های دور برد و خودروهای مجهز و بهره گیری مستمر از آن ها بیش از پیش احساس می گردد.

وی اضافه کرد: جهت کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان و همچنین افزایش سرعت عمل، دوربین های دوربرد در نقاط حساس واقع در شهرستان های گرگان و کلاله نصب شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان گلستان با اشاره به اهمیت پایش حریق و ممانعت همه جانبه از بروز آن به ویژه در ماه های مستعد سال بیان داشت: این دوربین های دوربرد در لحظه ی وقوع حریق اطلاعات اولیه ای همچون گستردگی و مساحت، وسعت و شدت حریق را تشخیص داده و به نزدیکترین ایستگاه خودرو و یا ماموران در منطقه اطلاع رسانی نموده و با اقدام به موقع باعث کاهش وسعت حریق می گردد.

قزل سفلو تاکید نمود: از اهداف مهم نصب و راه اندازی این تجهیزات میتوان به پایش لحظه ای و بدون وقفه جنگل، شناسایی سریع حریق در عرصه های جنگلی و مرتعی، پی بردن به علت بیشتر حریق ها و دودهای ساطع شده و … اشاره کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان نیز با اشاره به اصل مهم حفاظت ادامه داد: حفاظت از جنگل ها و ذخایر ژنتیکی از اصول و وظایف ضروری بوده و جهت نیل به این هدف باید مدیریت و کنترل بیشتری داشته باشیم.

مختار مهاجر ادامه داد: سه نقطه ی اصلی حفاظت منطقه ی راشستان، سرخدار و جنگل های دست کاشت بوده که امیدواریم با تلاش همه جانبه ماموران حفاظت منابع طبیعی و کمک و همکاری دیگر دستگاه های اجرایی امکانات و تجهیزات بهتری برای کنترل ریسک حریق داشته باشیم.

صادقعلی مقدم مدیرکل پدافند غیرعامل استان نیز اظهار کرد: با توجه به تفرجگاه های جنگلی و باز بودن جنگل های ما امکان افروختن آتش زیاد می باشد. امیدوار هستیم با نگاه مثبتی که هست به صورت مستمر از همه ی امکانات و ظرفیت ها استفاده کنیم.

در حاشیه مراسم نحوه عملکرد دوربین های دوربرد به حاضرین نشان داده شد و همچنین از خودروهای جدید آتش نشانی نیز رونمایی گردید.

 

خبر مسلم افتخاری

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۹:۰۴ ق.ظ

دیدگاه