آشنایی با زندگینامه شهدای استان گلستان /شهید عبدالله حیدر پور/ روستای یساقی کردکوی/محل شهادت: موسیان، عملیات محرم/تاریخ شهادت: ۱۳۶۱/۸/۱۶

زندگینامه

البرز گلستان شهید درتاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۴۳ در روستای یساقی از توابع کردکوی در خانواده ای بسیار مستضعف و مذهبی به دنیا آمد. در دوران کودکی بیماری سختی به سراغش آمد که در اثر فقر مادی بسیار، پدرش به همراه مادر ایشان، او را با اسب، جهت درمان به گرگان برده بودند.

پدر و مادرش کنار زمین های کشاورزی مردم، بچه هایش را بزرگ کرد. زمین کشاورزی شورزاری داشتند که هرسال حداقل دو یا سه مرحله کشت میکردند تا نهال سبز شود. رفته رفته بچه هایشان بزرگ شدند و کمک حال پدرشان. شهید همراه پدرش برای شخم زدن با پنج شاخ، روی اسب، هدایت اسب را داخل کشت پنبه ی زمین های مردم مشغول بود. با همان وضع هم تحصیلات ابتدایی و متوسطه را به پایان رساند.

با توجه به اینکه برادر بزرگشان در سال ۱۳۵۹ وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کردکوی شده بود و مسئولیت معاونت پرسنلی (نیروی انسانی) را عهده دار بود؛ شهید در اوایل سال ۱۳۶۱ به عضویت نیروی ویژه بسیج سپاه کردکوی در آمد. بعد از مدت کوتاهی به جبهه های حق علیه باطل اعزام شد. در عملیات رمضان شرکت کرد، بعد از سه ماه خدمت در منطقه جنگی جنوب، جهت ادامه خدمت به سپاه کردکوی برگشت. هنوز مدتی نگذشته بود، مجددا از طرف واحد بسیج به واحد پرسنلی سپاه جهت اعزام معرفی شد. از آنجایی که مسئول اعزام واحد پرسنلی سپاه، برادر بزرگش بود جهت اعزام ممانعت نکرد. مجددا به منطقه جنوب برای بار دوم اعزام شد. در سه مرحله عملیات محرم به عنوان مسئول دسته، رزمی پیاده در منطقه دهلران – موسیان با بعثی های جنایتکار عراق، شجاعانه جنگید. در مرحله نهایی عملیات، در حال پیشروی و پاکسازی منطقه درروز ۱۶ آبان ۱۳۶۱ در اثر تیر مستقیم تیربار دشمن از ناحیه مچ دست راست و قلب به درجه رفیع شهادت نائل گشت و به خیل کاروان شهدا و سالار شهیدان، آقا اباعبدالله الحسین (ع) پیوست.

روحش شاد

زندگینامه به نقل از برادر شهید (حاج علی حیدرپور)

خبر امیر علی افتخاری

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۶:۴۴ ق.ظ

دیدگاه