آشنایی باجوان خوشنام آوازگلستانی (کردکوی) مدرس تعلیم آواز اصیل ایرانی در مکتب گلها/ابوالقاسم صادقیان با نام هنری مهیار

کدخبر۴۵۰۰۰

البرز گلستان به گزارش امیر علی افتخاری حبرنگارما این  جوان خوشنام آواز کردکویی ابوالقاسم صادقیان با نام هنری مهیارمتولد ۱۳۶۲، اصالت استان گلستان ، شهرستان کردکوی می باشد

? فعالیت های هنری ایشان در بخش آواز اصیل ایرانی:
وی فراگیری آواز دستگاهی را از سن ۷ سالگی نزد پدرشان، منوچهر صادقیان، آغاز نمودند. در ۲۱ سالگی به تهران رفتند و نزد اساتید برتر آواز ایران ، استاد حسن گلپایگانی و استاد اکبر گلپایگانی (استاد گلپا، مرد حنجره طلایی) در مکتب گلها، دوره های تخصصی آواز اصیل ایرانی را به شکلی کامل گذراندند و موفق به دریافت مقام استادی از استاد اکبر گلپایگانی بزرگ شدند.
?بعد از طی این دوران، ایشان از سال ۸۹ به صورت رسمی با کسب اجازه از محضر اساتید برجسته ی موسیقی، شروع به فعالیت و تعلیم آواز نمودند که طی سالهای اخیر جوانان و نوجوانان و هنردوستان زیادی را تعلیم دادند و وارد جامعه ی هنری کرده اند. در حال حاضر نیز این جوان خوشنام و هنرمند در گرگان به تعلیم آواز اصیل ایرانی در مکتب گلها مشغول است.
?اثر مکتوب: این جوان خوش آتیه و هنرمند مولف کتاب “فراز و فرود آواز” می باشد که این اثر ارزشمند را بر اساس تجربیات و مطالعات شخصی خویش با هدفِ آگاهی دادن به علاقمندان آواز ایرانی، اعتلای فرهنگ موسیقی به ویژه در میان نوجوانان و جوانان و مصون نگه داشتن این نسل از موسیقی های بی پایه و اساس داخلی و غربی، به رشته ی تحریر درآوردند.

? شایان ذکر است که ایشان آثار هنری زیادی شامل تصنیف و آواز و ترانه را در کارنامه ی هنری خود دارند که بسیاری را در کنسرت های متعددی که در اقصی نقاط کشور داشته اند نیز اجرا کرده اند. یکی از آرزوهای قلبی اش برگزاری کنسرت در شهرستان سرسبز و زیبای کردکوی می باشد
? برای این جوان موفق کردکویی آرزوی موفقیت و سربلندی از خداوند یگانه خواستاریم.

تهیه گزارش امیر علی افتخاری

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۹:۳۱ ق.ظ

دیدگاه