استاندار گلستان: در کارگروه ها از مشاوران جوان بصورت جدی استفاده شود

استاندار گلستان در سلسه نشست های هم اندیشی جوانان و مسولان خطاب به معاونت های استانداری، فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی اظهار کرد: در کارگروه ها و اتاق های فکر از ظرفیت جوانان و مشاوران جوان بصورت جدی استفاده کنید چرا که این مشورت ها یقیناً در مسیر توسعه کارساز خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرز گلستان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، دکتر حسن صادقلو با تاکید بر اینکه به استفاده از نیروی جوان اعتقاد دارد، گفت: بدون شعار زدگی و بهره برداری سیاسی به نیرو و تفکر جوانان معتقدم و بر این باورم که مسیر جلسات جوانان باید به سمت مطالبات اصلی مردم باشد.

وی در جمع نخبگان و دانشگاهیان جوان استان ، گفت: امروز اصلی ترین مطالبات مردم اشتغال فارغ التحصیلان، رونق تولید و توسعه استان است و در این مسیر باید به دور از روح سیاست زدگی، دغدغه خدمت به مردم را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات امروز استان، ریشه نرم افزاری دارد، خاطر نشان کرد: از زمان تصدی این سمت نقشه راهی را برای استان طراحی و با مدیریت توزیع منابع آغاز کردیم، سپس در دل مدیریت تولید حرکت کردیم و در عین حال مدیریت استراتژیکی را برای آینده استان در نظر گرفتیم.

استاندار گلستان با اشاره به تدوین افق ۱۴۰۴ استان، گفت: مهمترین اصل در آینده استان وجود افق و چشم اندازی برای حرکت به سمت توسعه بود که خوشبختانه با تدوین افق۱۴۰۴ استان گلستان به این مهم دست یافتیم و البته بر این باوریم که نقایص آن باید با مشورت ، مشاورانی همچون شما مرتفع گردد.

وی که در جلسه هم اندیشی جوانان با موضوع توسعه استان گلستان سخن می گفت، یادآور شد: جسم جوان همواره در کنار روح جوان در آموزه های دینی حائز اهمیت است و روح جوانی آن است که شادابی و توانایی در آن مجسم گردد.

دکتر صادقلو وجود سناریو در هر پدیده ای را پر اهمیت دانست و افزود: بسیاری از گرفتاری ها به دلیل عدم توجه به صفر تا صد مسائل است و اگر محصولی با افق، سناریو و فرآوری صحیح تولید شود یقینا رابطه بین حرفه ها و علم و دانشگاه بهبود می یابد.

وی با تاکید بر ایجاد مدیریت نسل سومی در دانشگاه های استان، گفت: متاسفانه مسیر علم و حرفه مسیری موازی در نظر گرفته می شود، درحالیکه این دو در یک مسیر طولی قرار دارند و حرفه باید نسبت به علم در جهت رونق و توسعه احساس نیاز کند.

هم چنین در این نشست مشاور جوان استاندار گلستان اظهار کرد: می خواهیم در سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی در مدلی کوچک به نام استان گلستان زمینه پیوند و ارتباط بیش از پیش بدنه دولت و مسولان را با چکیده نخبگان جامعه فراهم آوریم تا موجب دستیابی به یک گفتمان مشترک در جهت تسریع در روند حرکت استان به سمت توسعه همه جانبه بشویم.

علی نصیبی با بیان اینکه یقینا این نشست ها تاثیرات فراوانی خواهد داشت، تصریح کرد: کمترین هدف این جلسات نزدیک شدن دل های ما با یکدیگر، رفع فاصله های فرضی، در کنار هم قرار گرفتن و افزایش قدرت ما در مسیر توسعه استان خواهد بود.

لازم به ذکر است در این نشست صمیمانه ۱۵ نفر از جوانان حاضر نقطه نظرات خود را در خصوص توسعه استان گلستان با استاندار گلستان و دیگر مدیران حاضر در جلسه در میان گذاشتند.

گفتنی است در پایان این نشست به چهار نفر از کسانی که به سوالات استاندار گلستان پیرامون اولویت محورهای توسعه استان و کاهش نرخ بیکاری استان پاسخ گفته بودند جوایزی به رسم یادبود اهدا شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۴:۱۰ ق.ظ

دیدگاه