دکترعارف نیا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در همایش هفته بیمه سلامت: ۲۵ درصد سلامت مرتبط به مباحث درمانی و پزشکی و مابقی آن مربوط به مسائل اجتماعی است

البرز گلستان «سراج الدین عارف نیا» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در همایش گرامیداشت هفته بیمه سلامت اظهار کرد: در مقوله سلامت دچار یک عقب ماندگی هستیم و نمی توانیم گره کور سلامت را به صورت جامع حل کنیم چرا معتقد هستیم ۲۵ درصد سلامت مرتبط به مباحث درمانی و پزشکی و مابقی آن مربوط به مسائل اجتماعی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: ورزش، لبنیات و سبزیجات، کنترل وزن، کاهش میزان مصرف نمک و کنترل دیابت از موضوعاتی است که به سلامتی جامعه بسیار کمک می کند و تقریبا  ۳۰ درصد از بیمارانی که در مراکز درمانی استان بستری می شوند بیماران دیابتی، دیالیزی و عواملی که در بیماری دیابت موثر است تشکیل می دهند.

عارف نیا به حوزه همراهی و همکاری مردم در پیشگیری و کاهش میزان بیماری ها تاکید کرد و  افزود: در بخش سلامت نیازمند مشارکت های اجتماعی مردم هستیم و هزاران جلسه و دستورالعمل در کرونا داشتیم تا بتوانیم پدیده کرونا را کنترل کنیم و در مکان هایی که مردم به موضوع کرونا اهتمام نداشتند دانشگاه علوم پزشکی توفیقی نداشته است.

وی بابیان اینکه مباحث فرهنگ ترافیکی نیز می تواند به کاهش بیماران تروما از تصادفات موثر باشد، افزود: خدمات بیمه تکمیلی باید شفاف و روشن باشد و در ارائه خدمات باید قوانین دست و پاگیر وجود نداشته باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان تاکید کرد: پنج میلیارد تومان در سال گذشته تخفیف بیمه ای از سوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان ارائه شد و ۷۰۰ میلیون تومان آن مربوط به اتباع خارجی بودند.

وی افزود: باید تکلیف این موضوع مشخص شود که بیمارستان ها باید منابع درآمد تولید کنند و یا  آنکه قوانین بستری را رعایت کند و اعتقاد داریم که بیمارستان نباید وابسته به درآمد بیماران باشم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۴ ب.ظ

دیدگاه