دکترکمانگری مدیرکل بیمه سلامت گلستان :پیگیری استحقاق سنجی، تبادل الکترونیک اسناد بستری و رفع هم پوشانی بیمه ای از اقدامات مهم بیمه سلامت در استان

البرز گلستان مدیرکل بیمه سلامت اظهار کرد: بیمه سلامت ۸۰ درصد جمعیت کشور را به صورت رایگان تحت پوشش قرار داده است و از سال ۹۵ سرانه روستائیان دچار یک جهش پنج برابری شده است و همچنین موضوع  مراقبت ها و پیشگیری ها به حوزه بیمه سلامت منتقل شد.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان ادامه داد: در گلستان در حوزه ارجاع الکترونیک کار بزرگی انجام شد و دانشگاه علوم پزشکی با وجود سامانه ناب در بین استان های کشور در این زمینه پیشرو بود.

کمانگری افزود: اداره کل بیمه سلامت در استان گلستان یک میلیون و ۸۸ هزار نفر را در استان تحت پوشش خود قرار داده است که بالغ بر ۶۰ درصد جمعیت استان را شامل می شود.

وی گفت: بیش از ۸۳ درصد از جمعیت استان که تحت پوشش بیمه سلامت هستند  حق بیمه نمی پردازند و به شکل رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان ابراز داشت: یک هزار و ۵۲۰ نفر از بیماران خاص در استان گلستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و این افراد شامل بیماران هموفیلی، دیالیزی، پیوند کلیه، تلاسمی و ام.اس هستند که خدمات را این بیماران به شکل رایگان دریافت می کنند.

کمانگری خاطرنشان کرد:  ۳۰ دفتر پیشخوان خدمات بیمه گری بیمه سلامت را در استان گلستان انجام می دهند.

وی افزود: استحقاق سنجی، تبادل الکترونیک اسناد بستری و رفع هم پوشانی بیمه ای از اقداماتی است که بیمه سلامت در استان پیگیری می کند.مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود: با تلاش همکاران در استان گلستان نزدیک به ۱۶ هزار نفر هم پوشانی بیمه ای را برطرف کردیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۰۵ ب.ظ

دیدگاه