تجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی گلستان :پرداخت تسهیلات ۱۲ درصدی مرحله دوم بامبلغ ۲۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان برای هتل های یک تاپنج ستاره برای جبران خسارات ناشی ازکرونا

برگزاری مجمع عمومی انجمن حرفه ای هتل، متل و هتل آپارتمان های استان گلستان

البرز گلستان  با حضور احمد_تجری مدیرکل میراث_فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، یاسر قندهاری معاون گردشگری استان، باب الله تجری رئیس و اعضای انجمن حرفه ای هتل، متل و هتل آپارتمان های استان، روسای ادارات میراث فرهنگی شهرستان های استان

? احمد تجری: اداره کل میراث فرهنگی استان حداکثر تلاش خود را برای پیگیری اجرای دقیق حمایت های اعلام شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای این حوزه و برگزاری نشست های مشترک با دستگاه های اجرایی مرتبط خواهد کرد.

☑️ طبق توافق وزارت میراث فرهنگی با جامعه هتلداران کشور، انجمن های استانی این جامعه به انجمن حرفه ای هتل، متل و هتل آپارتمان تغییر ماهیت داده شد و طبق این توافق برخی از فعالیت های ادارات کل میراث فرهنگی در حوزه گردشگری به این انجمن ها تفویض اختیار شد.

☑️ بازاریابی و تبلیغات یکی از نیاز های اصلی گردشگری استان گلستان است و امروزه یکی از بسترهای مهم در تبلیغ ظرفیت های گردشگری فضای مجازی است.

☑️ با توجه به گستردگی و اثرگذاری فضای مجازی، کارگروه فضای مجازی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تشکیل شد که جوامع گردشگری می توانند در این کارگروه یاریگر اداره کل باشد.

☑️ اداره کل میراث فرهنگی گلستان در حوزه پروژه های محوری گردشگری استان نظیر دیوار بزرگ گرگان، موزه میراث روستایی و میراث جهانی گنبد قابوس که در توسعه صنعت گردشگری استان نقش مهمی خواهد داشت، اقدامات خوبی را آغاز کرده است.

☑️ در مرحله نخست پرداخت خسارات ناشی از شیوع کرونا، ۹۸ واحد گردشگری به مبلغ ۲۷ میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان درخواست دریافت تسهیلات داشتند که تاکنون از این میزان ۵۲ طرح با مبلغ ۱۸ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان پرداخت شده است و بانک ها مکلف شدند تا پایان آبان ماه مابقی آن را پرداخت کنند.

☑️ تسهیلات مرحله دوم برای جبران خسارات ناشی از شیوع کرونا ویروس بنگاه محور است و تسهیلات ۱۲ درصدی با مبلغ ۲۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان برای هتل های یک تا پنج ستاره بر اساس پروانه بهره برداری واحد های گردشگری پرداخت خواهد شد.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۰۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۷:۲۶ ب.ظ

دیدگاه