نظری معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گلستان:وظیفه اصلی مدیریت منابع انسانی جذب، حفظ و نگهداشت نیروهای با استعداد و بهبود بهره‌وری سازمان است

با حضور معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گلستان، نشست کارشناس مسئولان امور اداری شهرستان های استان با موضوع تبدیل وضعیت معلمان حق التدریس برگزار شد.

البرز گلستان به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، جلسه کارشناس مسئولان امور اداری شهرستان های استان،با موضوع تعیین تکلیف استخدام معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی به منظور تبیین دستورالعمل و ایجاد وحدت رویه در سالن کنفرانس این اداره کل برگزار گردید.

قدرت اله نظری معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش گلستان گفت: با توجه به اهمیت نقش نیروی انسانی در رشد و توسعه سازمان، این نیروها باید به درستی انتخاب، آموزش و پایش شود،هر مرحله از چرخه توسعه منابع انسانی، چالش‌ها، فرصت‌ها و مزایای خاص خود را دارد.

وی همچنین مدیریت منابع انسانی را از فعالیت‌های مرتبط با منابع انسانی چون استخدام، آموزش، توسعه، جبران خدمات، انگیزش، ارتباطات دانست و خاطر نشان کرد:  وظیفه اصلی مدیریت منابع انسانی جذب، حفظ و نگهداشت نیروهای با استعداد و بهبود بهره‌وری سازمان است.

نظری همچنین عنوان کرد: از علل عدم توجه به مدیریت منابع انسانی، عدم توجه به نکات کلیدی حوزه سرمایه انسانی، بی‌توجهی به نقش مدیریت منابع انسانی در کسب و کار سازمان، دیدگاه سنتی به سرمایه انسانی سازمان و نقش آن‌ها در توسعه اقتصادی سازمان و به طبع کشور است.

در ادامه جلسه رضا قدمنان مدیر منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به اجرای قانون تفسیر قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف معلمین حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی مصوب ۵ اردیبهشت ۹۹ مجلس شورای اسلامی و سهمیه تخصیص داده شده به استان گلستان، به تکمیل فرم امتیاز بندی ضمیمه بخشنامه ۱۶۰۱۵۰ مورخ ۰۲/۰۹/۹۸ جهت ۴ گروه مشمولین: مربیان پیش دبستانی، نیروهای خرید خدمات آموزشی، حق التدریسان غیر مستمر و آموزشیاران و آموزش دهندگان مستمر نهضت سواد آموزی که در آزمون داخلی نهضت پذیرفته شده اند ؛ تاکید نمود.

وی اجرای قانونمند، دقیق وشفاف دستورالعمل تبدیل وضعیت معلمان حق التدریس را  با رعایت پروتکل های بهداشتی مورد انتظار دانست.

شایان ذکر است: ۲۷۳۹ نیروی حق التدریس در استان گلستان مشغول به کار می باشند و سهمیه استان گلستان در سال اول جذب ۸۴۷ نفر و بر اساس اولویت امتیاز و سهمیه های قانونی منطبق بر دستورالعمل می باشد و بکارگیری افراد به صورت استانی انجام می گیرد. استخدام پیمانی افراد مذکور پس از پایان دوره یکساله و اخذ گواهینامه شرکت در دوره یک ساله مهارت آموزی شایستگی های حرفه ای مربوط انجام خواهد گرفت.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۷:۱۶ ب.ظ

دیدگاه