مجموعه درخواست های ایثارگران برای پیش بینی در بودجه سال ۱۴۰۰ و برنامه هفتم

البرز گلستان مجموعه درخواست های ایثارگران برای پیش بینی در بودجه سال ۱۴۰۰ و برنامه هفتم

۱- در راستای اصلاح ساختار و تشکیلات دولت، عدالت محوری و حفظ کرامت ایثارگران، طرح تبدیل بنیاد شهید و امور ایثارگران به وزارتخانه که در سال ۹۷ نیز در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده بود، به تصویب نهایی رسانیده شود

۲- همه امتیازات و تسهیلات جانبازان ۲۵درصد به جانبازان زیر ۲۵ درصد تسری داده شود و در قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران و در کل فصل ایثارگران در برنامه هفتم، جمله ۲۵درصد وبالاتر حذف شود.

۳- متناسب با سایر قوانین مصوب همچون جدول بند دو ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری که در آن هر ماه حضور در جبهه، همطراز با درصد جانبازی، همسان سازی شده و ماده ۲۱ دستورالعمل نحوه تعیین درصد جانبازی آزادگان گرامی (که برای سال اول اسارت دوازده درصد و از سال دوم به بعد هر سال چهار درصد یا هر سه ماه یک درصد اضافه شده) به ازای هر یک ماه حضور در جبهه رزمندگان، یک درصد جانبازی در نظر گرفته شود .

۴- جهت اجرای امتیاز بندی تلفیقی براساس ماده ۱۸ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران که در بند” ت” ماده ۸۷ قانون برنامه ششم نیز اصلاح شده است، متاسفانه اقدام موثری انجام نشده است و درصد جانبازی واقعی و آسیب های جسمی و روحی جانبازان زیر۲۵% و مدت حضور در جبهه رزمندگان تقریبا نادیده گرفته شده است و جدول آیین‌نامه اجرایی نحوه تعیین از کارافتادگی کلی جانبازان و آزادگان (تصویبنامه شماره ۱۶۱۷۹۴/ت۵۴۷۰۴ه مورخ۲۰/۱۲/۹۸) هیات وزیران نیاز به بازنگری و اصلاح متناسب با سایر قوانین مصوب دارد همچنین نیاز است از مدت تاریخ تایید مجروحیت تا فاصله درخواست از کار افتادگی نیز امتیاز داشته باشد و به ازای هر سال از گذشت اولین کمیسیون یک امتیاز در نظر گرفته شود.

۵- با توجه به پیشنهاد بنیاد مبنی بر افزودن یک تبصره به ماده (۵۶) قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران به هیات محترم دولت موضوع معافیت از مالیات،همه” رزمندگان، همسران و فرزندان رزمندگان و همسران و فرزندان جانبازان زیر۲۵درصد” نیز از پرداخت مالیات معاف شوند.

۶- موضوع اشتغال فرزندان رزمندگان و جانبازان در اولویت همه برنامه های دولت قرار داده شود

۷- بر اساس بند (ر) ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه کشور، هم اکنون رزمندگان با بیش از ۲۴ ماه حضور در جبهه در مشاغل دولتی، معاف از پرداخت کسورات بازنشستگی هستند، لذا رزمندگان بخش غیر دولتی و کارگران نیز معاف از پرداخت حق بیمه شوند .

۸- وام مسکن به رزمندگان و فرزندان متاهل جانبازان متوفی پرداخت شود

۹- وام دو برابری ازدواج به فرزندان رزمندگان پرداخت شود

۱۰ – قانون مربوط به تامین خودروی ایثارگران، اصلاح شود و با اولویت درصد جانبازی و مدت رزمندگی به همه جانبازان و رزمندگان تسهیلات خودرو اعطا گردد. دوستان این مطلب با توجه به درخواست هاس قانونی تکمیل خواهد شد

۱۱- سنوات ارفاقی برای رزمندگان به میزان دو برابر مدت حضور در جبهه و جانبازان زیر ۲۰درصد، به ازای هر ۵درصد جانبازی یک سال،اختصاص داده شود.

۱۲- سن استخدام برای فرزندان رزمندگان و جانبازان مدت ۵ سال بیشتر از سایر متقاضیان در نظر گرفته شود .

۱۳- سهمیه های کنکور و استخدام برای فرزندان ایثارگران متعادل سازی شود.

۱۴- ۳۰ درصد تخفیف شهریه دانشگاهها برای رزمندگان و خانواده و جانبازان زیر۲۵درصد و خانواده ها اجرا شود .

۱۵- کمک معیشت رزمندگان که مشمول دریافت کمک معیشت از ساتا هستند معادل حداقل حقوق پرداخت شود و بودجه مربوط به جانبازان طبق بند ژ ماده ۸۷ به بنیاد منتقل شود و به تعداد پرونده های تشکیل شده . بودجه لازم پیش بینی شود .

۱۶- بر حسن اجرای قوانین برنامه ششم از سوی بنیاد نظارت شود. طی سالهای گذشته اکثر قوانین به درستی اجرا نشده است

۱۷- برای درمان تکمیلی با شرکت بیمه ایران قرارداد منعقد شود و هزینه های دندان و سمعک در قرارداد ها پیش بینی شود

۱۸- برای اجرای سریع قانون تبصره ذیل بنده الف ماده ۸۷ موضوع رزمندگان فاقد مدارک بالینی ، پیش بینی های لازم انجام شود .

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۶:۰۳ ب.ظ

۲ نظر

نظر 1 - 2 از 2ابتدا« قبل بعد  » آخرین 
  1. 0

    سلام ممنون از پیگیری شما، لطفا در مورد تبدیل وضعیت از قراردادی به رسمی ایثارگران که در زمان برنامه ششم استخدام شدند هم پیگیری کنید با تشکر.

  2. +1

    جبهه واقعی رزمنده و نه داوطلبانه مد نظر قانون گذار قرار گیرد.ما رزمنده غیر داوطلب نداشتیم.

نظر 1 - 2 از 2ابتدا« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه