فرمانده انتظامی گلستان به مناسبت هفته ناجا:تفرجگاهها وجنگل هابایدساماندهی شود/لزوم نصب دوربین کنترلی پلاک خوان درابتدای جنگل کردکوی/کاهش ۴۰درصدی سرقت ازمنازل به جهت شیوع کرونا

کدخبر:۴۴۴۵۱

سرهنگ فاضل دادگر : تفرجگاهها و جنگل ها باید ساماندهی شود ودوربین کنترلی پلاک خوان در ابتدای جنگل کردکوی باید نصب نشود

البرز گلستان «محمد سعید فاضل دادگر»  فرمانده انتظامی گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان به بیان شعار هفته ناجا با عنوان با هم برای امنیت و سلامت  گفت: امنیت، احساس امنیت، گسترش و حفظ آن بدون یاری رسانه‌ها میسر نمی‌شود و رسانه‌ها پیش دستانه در مقابله با نیروهای مخرب نقش بسزایی دارند.

وی افزود:پلیس در بخش عمده ای از فعالیت‌ها متصل به سایر دستگاه‌ها و نهادها بوده که اگر همکاری از سوی این نهاد صورت گیرد خللی در فعالیت‌ها نخواهیم داشت.

  فرمانده انتظامی گلستان ادامه داد: روند رشدسرقت  نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد در استان به ۶ درصد کاهش یافته است.

فاضل بیان کرد: ۶۶ درصد از سرقت های استان در ۶ ماهه نخست سال توسط همکاران ما در پلیس آگاهی استان و شهرستان های تابع کشف شده است، هشت درصد کشفیات مربوط به سرقت منزل و ۶۰ درصد مربوط به سرقت فروشگاه ها بوده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از سرقت های استان را سرقت های خرد تشکیل می دهد، گفت: رده سنی کمتر از ۱۴ سال یک درصد، ۱۵ تا ۲۴ سال ۱۸ درصد، ۲۵ تا ۳۹ سال ۶۳ درصد و ۴۰ سال به بالا ۱۸ درصد از سارقان استان را تشکیل می دهد.

فرمانده انتظامی گلستان متذکر شد: با شیوع کرونا ۴۰درصداز سرقت منازل کم شده است

وی گفت: در حوزه جرائم اقتصادی به همت پلیس امنیت اقتصادی ۲۴ پرونده زمین خواری به مساحت ۱۵۳ هزار متر مربع به ارزش ریالی ۱۵۰ میلیارد تومان تشکیل شد و در این راستا در ۶ ماهه نخست امسال با ۴۵ متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: در حوزه مبارزه با مواد مخدر ۷۰ درصد کشفیات مواد مخدر را در ۶ ماهه نخست نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم.

فاضل دادگر تأکید کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۴۴۱ هزار تماس با مرکز فوریت های ۱۱۰ استان برقرار شده که ۲۹۵ هزار نفر از شهروندانی که با ۱۱۰ تماس گرفتند مورد راهنمایی قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: ۱۱ درصد از پرونده های حوزه پلیس فتا کاهش یافته است ولی در بحث کلاهبرداری یارانه ای ۶۶ درصد افزایش داریم و ۹۲ درصد از جرائم اینترنتی کشف شده است.

فرمانده انتظامی گلستان بیان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال ۸۱ درصد از پرونده هایی که در کلانتری های استان گلستان تشکیل شده منجر به سازش شده است./ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۳:۵۲ ب.ظ

دیدگاه