- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

حجت الاسلام سلیمانی فردمدیرکل اوقاف وامور خیریه گلستان به مناسبت دهه وقف خبرداد: گلستان پیشرودرعرصه موقوفات/ایجاددو نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلوواتی دردوامامزاده گرگان وگنبدکاووس

البرز گلستان حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان: در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد:وقف یکی از شاخص های دین اسلام و تمامی مذاهب اسلامی می باشد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان افزود: گلستان پیشرو و پیشگام در عرصه موقوفات بوده و پنج هزار و ۶۰۰ موقوفه با ۷۰ هزار رقبه وقفی در استان به ثبت رسیده است.

بابیان اینکه تلاش کردیم با وجود کرونا برنامه های تجمعی خود را در دهه وقف کاهش دهیم، ادامه داد: دیدار با ائمه جمعه، نماینده ولی فقیه استان، استاندار گلستان برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام سلیمانی فرد بابیان اینکه بیش از سه هزار بسته معیشتی و بن کارت خرید اقلام پروتئینی در هفته وقف بین اقشار نیازمند و آسیب دیده از کرونا توزیع می شود، گفت: آغاز عملیات پرورش آبزیان در گنبدکاووس، ایجاد دو نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلوواتی در امامزاده عبدالله (علیه السلام) گرگان و یحیی بن زید(علیه السلام) گنبد کاووس در این ایام رقم می خورد.

وی به رونمایی از ضریح امامزاده پنج تن گرگان در هفته وقف اشاره کرد و گف: حضور در میعادگاه های نماز جمعه و برگزاری برنامه هایی آیینی متناسب با ایام در هفته وقف در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان بیان کرد: نمایشگاه وقف هر ساله برگزار می شد و امسال این نمایشگاه را در شبکه های اجتماعی برگزار می کنیم و همچنین تجلیل از واقفان و برگزاری همایش ملی یاوران وقف را برگزار می کنیم.

وی گفت : ۱۴۰عنوان برنامه در دهه وقف برای مرکز استان و ۱۴ شهرستان پیش بینی شده است و برخی از این برنامه ها برگزاری مراسم های آیینی و مذهبی و برخی نیز افتتاح پروژه ها است.

حجت الاسلام سلیمانی فرد بابیان اینکه از دهه وقف عملیات اجرایی ۴۵ پروژه با اعتبار ۱۲۷ میلیارد تومان آغاز می شود، بیان کرد: زنگ انشاء وقف ویژه کودکان و نوجوانان یکی از برنامه های ما در دهه وقف بود که هر ساله در مدارس برگزار می شود و امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا این موضوع به شبکه شاد منتقل شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان تاکید کرد: ۶۳ موقوفه از دهه وقف سال گذشته در استان به ثبت رسیده است و از ابتدای سال جاری نیز شاهد ۱۳ وقف هستیم.

حجت الاسلام سلیمانی فرد بیان کرد: تفاهم چهارجانبه، میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و شهرداری گرگان با مجموعه اوقاف و امور خیریه در خصوص بازآفرینی شهری در گرگان منعقد شده است که براساس آن بیش از ۳۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در بافت تاریخی احیاء شده است.

وی همچنین ازتاثیر گذاری کرونابر روی درآمد موقوفات و نذورات با ۷۰ درصد کاهش نذورات در ضریح امام زادگان(ع) را شاهد هستیم.

 

0 [1]
0 [1]