مهندس فرمانی مدیر کل استاندارداستان اصفهان: اجرای استاندارد آسانسوربرای ساختمان‌هایی که پروانه ساخت آنها از سال ۸۲ به بعداجباری میبا‌شد

? نشست خبری مدیر کل استاندارداستان اصفهان به مناسبت گرامیداشت هفته استاندارد

البرز گلستان به گزارش روابط عمومی:مدیر کل استاندارد استان اصفهان  در جمع خبرنگاران در سالن اجتماعات اداره کل استاندارد استان اصفهان افزود: طرح نظارت، ایمن‌سازی و ارتقای ایمنی جایگاه‌های سوخت سی ان جی در استان اصفهان بر اساس مصوبه هیات وزیران از ۲ ماه گذشته در این خطه آغاز شد و پس از ۷۳ بازرسی از جایگاه‌ها، ۴۴ جایگاه در استان دست‌کم با یک خطر متوسط یا پر خطر شناسایی شد.
محمود فرمانی ادامه داد: از بین این جایگاه‌ها، دستور قطع گاز ۳۷ جایگاه به شرکت پخش فراورده‌های نفتی استان اصفهان ابلاغ شد که از بین آنها تاکنون جریان گاز ۳۱ جایگاه قطع شده است.
دبیر شورای استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه از بین جایگاه‌های شناسایی شده با خطر متوسط یا پُر خطر تاکنون ۱۷ جایگاه موفق به رفع نقص و بازگشت به چرخه خدمت‌رسانی شدند، تصریح کرد: در مجموع نیز ۲۹ جایگاه سوخت سی ان جی به تایید استاندارد رسیدند و همه نواقص خود را رفع کردند.
وی با عذرخواهی از مردم بدلیل متوقف شدن فعالیت برخی از جایگاه‌ها افزود: مردم باید بدانند که این کار با هدف تامین سلامت آنها و ایمنی جایگاه‌های سوخت سی ان جی اجرا شد.
مدیر کل استاندارد استان اصفهان همچنین درباره استاندارد ماسک نیز گفت: این محصول مشمول مقررات استاندارد اجباری نمی باشد ولی استاندارد ملی آن تدوین شده و دردست تجدید نظر است .
مدیرکل استاندارد استان اصفهان درباره استاندارد سازی آسانسورها نیز گفت: اجرای استاندارد آسانسوربرای ساختمان‌هایی که پروانه ساخت آنها از سال ۸۲ به بعد است، اجباری میبا‌شد.
محمودفرمانی با اشاره به اینکه ضمانت اجرایی قوی در حوزه آسانسور که برای پیش‌بردن استاندارد سازی آن کمک کند، وجود ندارد، اضافه کرد: ورود به عرصه‌های خصوصی برای نظارت بر این کار، مشکل می باشد اما ساختمانهایی که در سالهای اخیر ساخته مشوند ملزم میباشند گواهی تائیدیه ایمنی آسانسور از شرکتهای بازرسی دریافت نمایند تا پروانه پایان کار آنهاتوسط شهرداری صادر گردد..
وی درباره اماکن عمومی و دولتی توضیح داد: در تلاش هستیم با تامین اعتبار در این اماکن و تغییر نگرش و نگاه در سطح دستگاه‌های اجرایی استاندارد سازی و ایمنی آسانسورها با سرعت بیشتری انجام پذیرد.
مدیرکل استاندارد اصفهان همچنین با بیان اینکه عسل صنعتی (عسلی که در واحدهای صنعتی بسته بندی می‌شود) مشمول استاندارد اجباری شده است، تصریح کرد: این امر مقداری از نگرانی جامعه برای عسل تقلبی را کاهش داد.
وی استاندارد را از مولفه‌های حمایت از کالای ایرانی خواند و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های جدید سازمان ملی استاندارد ایران، استاندارد حلال با توجه به اهمیت آن در بخش صادرات و گردشگری است.
دبیر شورای استاندارداستان با تاکید بر اینکه استاندارد باید به‌عنوان مطالبه ملی و اجتماعی در جامعه مطرح و تبدیل به فرهنگ شود، تصریح کرد: تحقق این امر باعث کاهش هزینه‌های استانداردسازی می‌شود زیرا تولیدکنندگان و عرضه کنندگان ملزم به رعایت استاندارد خواهند شد.
مدیرکل استاندارد اصفهان از مردم خواست تا هرگونه شکایت در حوزه درباره استاندارد را به شماره ۱۵۱۷ گزارش دهند و از طریق سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ اصالت نشان استاندارد کالاها را بررسی کنند.
وی به عملکرد اداره کل استاندارد اصفهان در ۶ ماه نخست امسال اشاره کرد گفت: تدوین و بازنگری ۱۲۲ مورد استاندارد ملی، صدور ۱۱۳ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری، صدور ۱۷ پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی، سه هزار و ۳۶۴ بازرسی فنی از واحدهای زیر پوشش، ۴۶۹ بازرسی از تجهیزات شهربازی‌ها و پارک‌ها و ۲۰۰ بازرسی در سطح بازار درباره کنترل اصالت برچسب انرژی از جمله اقدامات در مدت مذکور است.
محمودفرمانی از دیگر اقدامات اداره کل استاندارد استان اصفهان در ۶ ماه نخست امسال را آزمون ۱۸۲ نازل جایگاه‌های سوخت سی ان جی و ۱۷۳ نمونه مصنوع طلا از واحدهای صنفی عنوان و اضافه کرد: در این مدت برای ۱۹ واحد تولیدی و توزیعی اعلام جرم و معرفی به دادگاه، ۸۴۴ تذکر و اخطار و ۷۳ مورد رسیدگی به شکایت انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد که امسال ۱۸ واحد تولیدی نمونه و ۷ واحد شایسته تقدیر در استان اصفهان انتخاب شدند که انشاء ا.. در هفته استاندارد ازآنها تقدیر بعمل خواهد آمد
شایان ذکر است چهاردهم اکتبر مصادف با بیست و سوم مهر روز جهانی استاندارد است و بهمین مناسبت از نوزدهم تا بیست و چهارم مهر بعنوان هفته استاندارد در کشور نامگذاری شده و شعار روز جهانی استاندارد در سال جاری ” حفاظت زمین با استاندارد ” است.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۵:۰۷ ب.ظ

دیدگاه