تجلیل ازبانوی ایثارگر دفاع ‌مقدس‌ گلستانی توسط مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان با بنی حاجیلری، بانوی ایثارگر پشتیبانی دفاع مقدس دیدار و از رشادت های این شیرزنان تقدیر و تجلیل کرد.

البرز گلستان الهه غیناقی در این دیدار با نقل فرازی از فرمایشات گهر بار امام خمینی(ره) درباره نقش‌ زنان در دفاع ‌مقدس‌ گفت: “پیروز و سرافراز باد نهضت ‌اسلامی‌ زنان ‌معظم‌ ایران، افتخار بر این ‌قشر عظیمی ‌که ‌با حضور ارزشمند و شجاعانه ‌خود در صحنه ‌دفاع، میهن ‌اسلامی‌ و قرآن‌کریم ‌و انقلاب ‌را به ‌پیروزی‌ رسانده ‌و اکنون‌ در جبهه ‌و پشت‌ جبهه ‌در حال‌ فعالیت ‌و آماده ‌فداکاری‌ هستند.”

?وی ایثارگری های آگاهانه زنان را در عرصه دفاع، مایه مباهات تاریخ دانست و اذعان کرد: علی رغم گذشت ۴۰ سال از آغاز جنگ تحمیلی، هنوز آنچنان‌که ‌شایسته ‌است ‌از فداکاری، مقاومت ‌و ایثار زنان ‌سخن‌ به‌ میان‌ نیامده ‌است. ‌در حالی‌که‌ آنان ‌در پشت‌ صحنه‌ نقش‌ عظیمی ‌ایفا می‌کردند که ‌هیچ ‌دوربینی ‌نتوانسته ‌است ‌این ‌نقش‌ را سزاوارانه ‌به ‌تصویر بکشاند.

??بنی حاجیلری،این بانوی ایثارگر در گفتگو با روابط عمومی دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان ضمن نقل خاطرات شیرین و تلخ دوران دفاع مقدس، گفت: دختری ۱۷ساله بودم که با دیدن رشادت های رزمندگان و نیاز به پشتیبانی در پشت جبهه، نزد خانم خدیجه خراسانی به عنوان مسئول اعزام خواهران رفته و اعلام آمادگی کردم.

?وی با اشاره به شجاعت بانو خراسانی که درطول ۸ سال جنگ تحمیلی، سازماندهی ستادهای حمایت های مردمی، محموله های تدارکاتی مورد نیاز رزمندگان و ساماندهی بانوان اعزامی را برعهده داشت، بیان کرد: این بانوی رزمنده شرط پذیرش مرا رضایت والدینم قرار داد.

?بنی حاجیلری در حالی که پدر و برادرش نیز رزمنده بودند به همراه مادرش عازم جبهه های جنوب و مناطق اهواز و سرپل ذهاب شد.

?وی که از کودکی تا کنون ساکن روستای سلطان آباد از توابع شهرستان گرگان می باشد، با اشاره به شوقی که در آن روزها برای اعزام داشت اظهار کرد: هر ۴۵ روز یکبار ، فقط برای چند روز به خانه می آمدیم، در حالی که مادرم به دلایل شرایط جسمی پس از اولین اعزام دیگر قادر به ادامه راه نشد.

?این بانوی ایثارگر درباره ۱۱ ماه حضور داوطلبانه و فعالانه در جبهه های حق علیه باطل تصریح کرد: ما زنان پشت جبهه بدون هیچ ادعایی، با دل و جان و حتی بیش از توان خود، با تامین مایحتاج نیروهای اعزامی مثل آشپزی و خیاطی و امدادگری و مداوای زخم‌های آنان به یاری رزمندگان می شتافتیم.

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۳:۴۸ ب.ظ

دیدگاه