- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

شجریان خنیاگر بی بدیل ✍️ایرج رمضانی/ گلستان

شجریان خنیاگر بی بدیل ✍️ایرج رمضانی/ گلستان

البرز گلستان ?رفتی و همچنان به خیال من اندری
?گویی که در برابر چشمم مصوری

?فکرم به منتهای جمالت نمی‌رسد
?کز هر چه در خیال من آمد نکوتری

✍️تاریخ کهن سرزمین ایران غروب هفدهم مهرماه سال ۱۳۹۹ خورشیدی را هیچگاه از یاد نخواهد برد.

✍️ روزی که فرزند شایسته ایران زمین ، استاد بی دیل، آن خنیاگر عشق و عرفان و یگانه اسطوره موسیقی و آواز، ستاره درخشان آسمان فرهنگ وهنر ، محمد رضا شجریان از میان خیل دوستدارانش پر کشید و به دیدار حضرت دوست شتافت.

✍️ سخن گفتن از شجریان به اندازه ای سخت و دشوار است که قلم به هیچ روی حق مطلب را برای این خسرو خوبان و زیبایی محض موسیقی بیکران ادا نخواهد کرد،

✍️ اما با مشیت الهی چه می توان کرد که هر آمدنی را رفتنی است و برای نیک مردمانی چون شجریان چه نیکو رفتنی که تا ابد در دل و جان جاودانه اند.

✍️ در پیشینه این مرز و بوم بزرگان و نام آوران سترگی همچون فردوسی ، حافظ ، سعدی و مولانا تبلور یافته اند که هیچگاه در تاریخ مانندشان زاده نشده است و همچنان پس از هزار سال هنوز زنده اند .

✍️ بدون تردید نماد و سمبل پارسی ؛ محمد رضا شجریان، این بزرگمرد گرانمایه و غبطه برانگیز مانند آنها یکی از ماندگارترین چهره های تاریخ فرهنگ و هنر ایران زمین خواهد بود .

✍️ کسی که “خاک پای مردم ایران” بودن بزرگترین افتخارش بود و عشقش به ایران و ایرانی ستودنی .

✍️ هنرمند دوست داشتنی و رند عالم سوزی که همواره گوهر هنر و عشق به مردمش را به تعلقات دنیوی نفروخت و پا به پای آنان زندگی کرد تا “جانش از تن آواز رخت بربست.”

✍️ دمادم بر خود می بالیم در روزگاری زندگی کردیم که هم عصر محمدرضا شجریان بودیم و نوای افسونگر این استاد فرزانه وصاحب نغمه داوودی را با جان و دل شنیدیم و با آن دگرگون می شدیم .

✍️ و هزار دریغا و دریغ که هیچگاه درنیافتیم که چرا روزگار نامراد، فرزانگان و این هدیه های نیک پروردگار به تاریخ بشریت را آنچنان که شایسته است در زمان خود قدر نمی داند .

✍️ اما بدون تردید تاریخ ، این نیکنامان را در خود زنده و جاوید نگه می دارد و هیچکس قادر به خاموشی آنها نخواهد بود.

✍️ به راستی که آواز و آوازه شجریان این استاد چیره دست پارسی با تاروپود فرهنگ ایران و ایرانی گره خورده است و جزء جدایی ناپذیر آن است

✍️ و به حق عنوان یگانه خسرو آواز ایران بودن تنها مختص خود اوست که بر فراز بلندترین قله هنر و ادب و اخلاق این سرزمین ایستاده ، هم چنان که صدها سال است فردوسی و حافظ و مولانا بر تارک تاریخ آن ایستاده اند.

?نامش مانا و روحش در کنار فردوسی بزرگ شاد باد

@alborzegolestan ◀️با ما باشید

0 [1]
0 [1]