مقاله رسیده:کرونا و استرس وفعالیتهایی که می‌توانید برای حمایت از خود انجام داد/ازحاتمه گلریزفوق لیسانس روانشناس بالینی(استان گلستان)

البرز گلستان از آنجا که ویروس کرونا به سرعت در سراسر جهان فراگیر می شود ، میزان قابل توجهی از اضطراب و نگرانی را در کل جمعیت به ویژه در میان سالمندان، ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و افرادی که بیماری خاص و زمینه ای دارند ایجاد می کند. بسیاری از افراد تأثیرات ناخوشآیند بر سلامت روان و سلامتی خود گزارش می کنند ، مانند مشکل خواب یا غذا خوردن،افسردگی،پرخاشگری،اضطراب،وسواس و افزایش مصرف الکل یا مصرف مواد مخدر.با مزمن شدن شرایط موجود ، بسیاری از افراد در معرض شرایطی قرار می گیرند که به پیامدهایی همچون اختلال در عملکرد اجتماعی مانند انزوا و از دست دادن شغل منجر می شود.تجربه احساس غم، اضطراب، سردرگمی، ترس یا حتی عصبانیت در طول این دوره طبیعی می باشد. اما نا امیدی ،خشم و… نه تنها کمکی به ما نخواهند کرد ، بلکه باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن ما نیز میشود و علاوه بر آسیب روحی میتواند در طولانی مدت باعث آسیب جسمی نیز شود، بنابراین با استفاده از رفتار و فعالیتهای مناسب میتوانیم این آسیب را به حداقل برسانیم و اولین قدم پذیرش شرایط بوجود آمده میباشد
فعالیتهایی که می‌توانید برای حمایت از خود انجام دهید:
از پیگیری مکرر اخبار در رسانه های اجتماعی اجتناب کنید.برنامه روزانه منظمی را برای خود اختصاص دهید،روزتان را با حرکات کششی شروع کنید. برای کل روز خوب بدنتان را سوخت رسانی کنید و از وعده غذایی خوب و سالم استفاده نمایید. تمرین تنفس عمیق فراموش نشود;سعی کنید از حرکات مدیتیشن استفاده کنید.دامنه ارتباطی خود را با دیگران حفظ کنید، با توجه به شرایط موجود میتوانید از پیام رسان هایی مانند واتس اپ بهره بگیرید.از انجام فعالیت هایی که برایتان خوشایند است لذت ببرید. خواب مناسب و کافی داشته باشید و از الکل و مصرف مواد مخدر دوری کنید. با افرادی که به آنها اعتماد دارید درباره نگرانی‌های خود و آنچه احساس می‌کنید صحبت کنید. اگر اضطرابتان در طول فعالیت‌های روزانه، برای چندین روز پیاپی ادامه داشت، حتما با روانشناس یا روانپزشک خود تماس بگیرید.

حاتمه گلریزفوق لیسانس روانشناس بالینی(استان گلستان)

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۱ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۴:۰۰ ب.ظ

دیدگاه