مقصودلو رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت شهرستان کردکوی از ۶۳۸۰بازرسی مشترک و نوبه ای با رشدی ۲۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته خبرداد

البرز گلستان مقصودلو رئیس صمت کردکوی طی گفتگو با خبرنگار ماگزارش ۶ ماهه فعالیت های اقتصادی د ر شهرستان را بیان نمود .
او ابتدای به امر شرایط نابسامان اقتصادی کشوری را مد نظر قرار داده و ضمن تشکر از سعه صدر و همگامی شهروندان عزتمند شهرستان با نظام و انقلاب، سربلندی هم میهنان عزیز را خواستار شدند.
درادامه اشاره ای گذرا به فعالیت های اداره صنعت در مباحث نظارتی داشتند.
وی در ادامه طرح های نظارتی را مد نظر قرار داده که در مدت مشابه سنوات گذشته حداکثر به ۴مورد بنا به ضرورت در دستور کار قرار می گرفت که درسال ۹۹ این تعداد بالغ بر ۱۰ مورد بوده و اکثر این طرح ها بصورت مشترک در شهرستان اجرا گردیده بصورت روزانه بالغ بر ۳ الی ۵ اکیپ صبح و عصر به نظارت و بازدید بازار و صنایع توسط اداره صمت شهرستان و اکیپ های مستقر در اصناف نیز در دو نوبت صبح و عصر به گشت زنی در سطح میپردازند. فرماندار محترم بعنوان رئیس کار گروه های اقتصادی که حسب ضرورت در شهرستان تشکیل شده است نظیر کار گروه تنظیم بازار،کار گروه مبارزه با قاچاق،کار گروه شفاف سازی و رونق تولید،کار گروه سامانه جامع انبارها ،کار گروه کلینیک عارضه یابی ،کار گروه اقتصاد مقاومتی زیر نظر دادگستری محترم و… و امام جمعه محترم در جریان روند فرآیند های جاری در شهرستان قرار گرفته و دیگر مدیران اقتصادی شهرستان ،دادستانی و نیروی انتظامی نیز همگی بعنوان اعضای این کارگروهها بعنوان پای ثابت در خدمت آحاد جامعه بوده اند.
وی در این راستا تعداد بالغ بر ۶۳۸۰ بازرسی اعم از مشترک و نوبه ای که رشدی ۲۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است را با تعداد قریب به یکصد پرونده تخلف به ارزش ریالی شانزده میلیارد و پانصد و سی و هفت میلیون و ششصد و سه هزارو پانصد تومان بوده که از این تعداد ۹ فقره از این پرونده ها مربوط به کشفیات کالای قاچاق بوده و عمده مشکلات در ارز دیجیتال ماینر و بیت کوئین و کود و آرد سیگار و محصولات دخانی بوده است .
همچنین در ادامه بیان داشتند در مباحث تنظیم بازار اقلامی نظیر تخم مرغ روزانه ۳۰۰ کیلو گرم منطبق با برش جمعیتی شهرستان جمعاً۲۰۰۰ کیلو ،مرغ منجمد ۶۵۰۰ کیلو ،چای تقریباً ۵۰۰ بسته ،شکر در سه حالت مردمی ، صنفی و صنعتی ۱۱۲تن فقط در مبحث صنفی و مردمی و صنعتی ۱۲۵ تن که ۸۰ تن جذب و ۴۵ تن در حال جذب میباشدو گوشت منجمد برزیلی ۲۶ تن و برنج بمیزان ۵۸ تن وارد شهرستان گردید که اغلب این محصولات تنظیم بازار با استقبال مواجه نشده و با وجود سهمیه رغبتی برای جذب توسط کسبه شهرستان وجود نداشته است.


همچنین بیان داشتند در راستای کمک به اقشار آسیب پذیر در سه فاز ؛ اول آسیب دیدگان محترم از کرونا ویروس دوم؛ کمک های مومنانه در ماه پر خیر و برکت رمضان سوم ؛در ایام محرم و صفر بسته های معیشتی و غذای گرم با هماهنگی امام جمعه محترم، اداره اوقاف ،هلال احمر،ناحیه مقاومت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ،بنیاد شهید، بهزیستی کمیته امداد همچنین اتاق و اتحادیه های صنفی همکاری کامل در این کمک های مومنانه داشته که بمیزان ۵۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد،۱۱۲۰۰ کیلو برنج ، ۶۰۰ کیلو شکر ۱۵۰۰ کیلو مرغ منجمد تقدیم شهروندان عزتمند آسیب پذیر گردید.
در نهایت افزود با بروز نوسانات قیمت در مرغ گرم اداره صمت روزانه ۲ الی ۶ تن مرغ گرم بطور متوسط از محل تنظیم بازار به شهرستان تزریق نموده که در بین مرغ فروشی ها مواد پروتئینی شهر با مدیریت اتحادیه مذکور توزیع گردید . امروزه این قیمت در شهرستان تثبیت گردیده است.
در خاتمه از همشهریان عزیز دعوت میشود با مشارکت در تعادل بازار ما را در این مهم یاری نموده و مسائل، مشکلات و آسیب های موجود را با تلفن ۱۲۴ مردمی اطلاع رسانی نموده و در کمک به شهری سالم یاری مان نمایند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۵:۱۹ ب.ظ

دیدگاه