معرفی آزمایشگاه آب و خاک دکتر محضری دانش آموخته ی رشته علوم خاک درشهرستان کردکوی

معرفی آزمایشگاه آب و خاک دکتر محضری

خانم دکتر سمانه محضری دانش آموخته ی رشته علوم خاک از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان می باشد.

با توجه به شرایط ویژه استان گلستان در بخش کشاورزی، نیاز به آگاهی بیشتر کشاورزان به وضعیت خاک مزارع و باغات، ترویج عدم مصرف بیرویه کودهای شیمیایی و تحقق حفاظت از آب و خاک منطقه، آزمایشگاهی در سال ۱۳۹۶ تاسیس کرد و فعالیت خود را در زمینه آزمایش خاک مناطق زراعی و باغی، توصیه کودی با توجه شرایط خاک، آزمایش آب و برگ در استان گلستان، ادامه داد.

با توجه به رسالت آزمایشگاه، تفاهم نامه ای با شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان باموضوع خدمات سفارشی و آزمایشگاهی آزمون آب وخاک، منعقد نمود که از ابتدای سال جاری تاکنون، حدود ۱۵۰ نمونه خاک، آب و گیاه در استان مورد آزمایش قرار گرفته شد و توصیه کودی با توجه به نیاز دقیق زمین های کشاورزی انجام شد .

همچنین قراردادهای سالیانه آزمایش خاک مربوط به طرح محصولات زراعی استان به هدف افزایش عملکرد محصولات زارعی و مصرف بهینه کود مابین معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان و آزمایشگاه منعقد شده است.

همچنین طرحهای مطالعاتی در زمینه مطالعات ارزیابی اراضی خاک و تهیه نقشه های خاک َدر حوضه های آبخیز استان انجام داد. آزمون خاک اطلاعات جامعی در رابطه با خصوصیت خاک (فیزیکی و شیمیایی) به ما نشان میدهد و با آزمایش منظم از خاک می توان اطلاعات مفیدی را بدست آورد و بر مبنای آن توصیه های لازم را ارائه نمود. بدین ترتیب از مصرف بی رویه برخی از کودها جلوگیری میشود بنابراین آزمون خاک روشی موثر برای جلوگیری از کمبود و مسمومیتهای عناصر غذایی در خاک است.

آدرس آزمایشگاه :گلستان. شهرستان کردکوی. میدان شهرداری. مجتمع منوچهری. طبقه دوم. واحد سوم

تلفن تماس:۰۱۷۳۴۳۴۹۷۰۷

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۸ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۸:۰۹ ب.ظ

دیدگاه