- البرز گلستان - http://alborzegolestan.ir -

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: جهت کاهش هزینه های تولیددر بخش کشاورزی دپارتمان ماشین آلات کشاورزی در گلستان ایجاد می شود


البرز گلستان به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، علی اوسط هاشمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سومین جلسه شورای مهارت استان گلستان گفت: با توجه به اینکه استان گلستان ،استانی کشاورزی هست ، باید دپارتمان ماشین آلات کشاورزی در گلستان ایجاد شود تا بتوانیم هزینه های تولید را در بخش کشاورزی کاهش دهد.

هاشمی افزود: خدمات پس از فروش و کاهش هزینه ها برای تولید یک ضرورت است که در این دپارتمان به آن توجه شده است.

وی افزود: در طرح ایران مهارت دانش آموزان گروه هدف ما قرار دارند و یک مهارت را آموزش می بینند و در دانشگاه آزاد اسلامی نیز رایزنی اتفاق افتاده است تا بتوانیم دانشجویان یک رشته مهارتی را سپری کنند و در تلاش هستیم که استان گلستان به عنوان پایلوت این طرح را اجرا کند.

وی به راه اندازی مرکز آموزش هتلداری و بوم گردی اشاره کرد و گفت: این مرکز باید بتواند بهترین خدمات هتلداری را در این منطقه ارائه کند و ارتقاء سطح کیفی هتلداری از این طریق تحقق می یابد و باید به ارتقای مهمانداری بین راهی و هتلداری اقدام کنیم.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: باید سند توسعه، کار و اشتغال، اصناف که در ایجاد شغل و کسب و کار نقش دارند در سند راهبری مهارت استان گنجانده شود.

وی افزود: نزدیک به ۴۴ درصد در استان گلستان جمیعت روستایی وجود دارد و با توجه به شرایط سخت زندگی شهری مهاجرت معکوس می تواند بستر ساز باشد و می تواند یک جلسه شورای مهارت اختصاص به روستا داشته باشد و هر شهرستان در ۳۰ روستا برای ارتقای مهارت زمینه سازی کند و نوع مهارت روستایی با مهارت های شهری متفاوت است و با تحقق این مهم مشاغل تولیدی در حوزه روستا معنادار می شود.

0 [1]
0 [1]